• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • 0
    Picturing Imperial Power ? Colonial Subjects in Eighteenth?Century British Painting: Colonial Subjects in Eighteenth-Century British Painting

    Picturing Imperial Power ? Colonial Subjects in Eighteenth?Century British Painting by Tobin, Beth Fowkes;

    Colonial Subjects in Eighteenth-Century British Painting

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 27.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 165 Ft (13 491 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 417 Ft off)
      • Discounted price 12 749 Ft (12 142 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    A kiadónál átmenetileg nincs raktáron, ezért a szokásosnál (2-4 hét) többet kell várni a beszerzésre. Ez általában néhány hét plusz időt jelent.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó MD ? Duke University Press
    • Megjelenés dátuma 1999. február 26.
    • Kötetek száma Trade Paperback

    • ISBN 9780822323389
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem277 oldal
    • Méret 250x150x15 mm
    • Súly 239 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 42 b&w illustrations
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This study of colonialism and art examines the intersection of visual culture and political power in late-eighteenth-century British painting. Focusing on paintings from British America, the West Indies, and India, Beth Fowkes Tobin investigates the role of art in creating and maintaining imperial ideologies and practices—as well as in resisting and complicating them.
    Informed by the varied perspectives of postcolonial theory, Tobin explores through close readings of colonial artwork the dynamic middle ground in which cultures meet. Linking specific colonial sites with larger patterns of imperial practice and policy, she examines paintings by William Hogarth, Benjamin West, Gilbert Stuart, Arthur William Devis, and Agostino Brunias, among others. These works include portraits of colonial officials, conversation pieces of British families and their servants, portraits of Native Americans and Anglo-Indians, and botanical illustrations produced by Calcutta artists for officials of the British Botanic Gardens. In addition to examining the strategies that colonizers employed to dominate and define their subjects, Tobin uncovers the tactics of negotiation, accommodation, and resistance that make up the colonized’s response to imperial authority. By focusing on the paintings’ cultural and political engagement with imperialism, she accounts for their ideological power and visual effect while arguing for their significance as agents in the colonial project.
    Pointing to the complexity, variety, and contradiction within colonial art, Picturing Imperial Power contributes to an understanding of colonialism as a collection of social, economic, political, and epistemological practices that were not monolithic and inevitable, but contradictory and contingent on various historical forces. It will interest students and scholars of colonialism, imperial history, postcolonial history, art history and theory, and cultural studies.


    “Tobin combines an exacting and often lyrical evocation of visual effects in the paintings she considers with the explication of a remarkable range of historical occasions, situations, and transitions. Through her patient accounting of individual images, she opens up wide vistas on the operations of British colonialism while still rendering those operations with dimensionality and great nuance.”—Jill Campbell, author of Nature’s Masques: Gender and Identity in Fielding’s Plays and Novels

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Picturing Imperial Power ? Colonial Subjects in Eighteenth?Century British Painting: Colonial Subjects in Eighteenth-Century British Painting

    Picturing Imperial Power ? Colonial Subjects in Eighteenth?Century British Painting: Colonial Subjects in Eighteenth-Century British Painting

    Tobin, Beth Fowkes;

    14 165 Ft

    Christmas Magic. Origami Adventskalender. Adventskalenderbuch.: 24 weihnachtliche Faltanleitungen inklusive Origami-Papier

    Christmas Magic. Origami Adventskalender. Adventskalenderbuch.: 24 weihnachtliche Faltanleitungen inklusive Origami-Papier

    Saile, Christian;

    6 363 Ft

    next