
Philosophers and Kings
Education for Leadership in Modern England
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 32.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 239 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 956 Ft (12 339 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 195 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma New ed
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2002. április 18.
- ISBN 9780521892551
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem176 oldal
- Méret 228x155x18 mm
- Súly 290 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Philosophers and Kings examines the theme of 'education for leadership' in English secondary education during the twentieth century.
TöbbHosszú leírás:
Philosophers and Kings examines how the theme of 'education for leadership' has developed, changed and declined in English secondary education during the twentieth century. Once celebrated as an authentic and distinctive English tradition, education for leadership has fallen into decline and disrepute, usurped by the ideals of equality and competitive individualism and discredited by its own inherent limitations and implications. There have, however, been important attempts during the present century to revive and reassert education for leadership by adapting it to a rapidly changing social and political context. These efforts at rehabilitation originally centred on the elite public schools, but increasingly involved state secondary schools that catered for larger groups of the population: the classic tradition began to mutate in directions that allowed it to support the claims of industry and science. Indeed, education for leadership could prove attractive to radical and even socialist educational initiatives, but the perceived failure of the latter, and the deepening of other forms of educational and social inequality, rendered the concept increasingly suspect in the changing educational and political climate of the 1980s.
"[Philosophers and Kings] is certainly worth reading purely as educational history. It draws extensively upon little-used Ministry of Education and private papers--including some only recently opened--to analyze shifts in moral and social thinking in the official classes and how these were applied to secondary education...a welcome revivification in the writing of British policy history." Journal of Interdisciplinary History
Tartalomjegyzék:
List of illustrations; Preface and acknowledgements; 1. Introduction; 2. An English tradition; 3. The end of the old school tie?; 4. The ideology of Sir Cyril Norwood; 5. The rise and fall of the meritocracy; 6. The technocrats; 7. Tribune; 8. Our modern guardians; Notes; Bibliography; Index.
Több