
Pedagogic Practices, Student Engagement and Equity in Chinese as a Foreign Language Education
In Australia and Beyond
Sorozatcím: Routledge Research in Language Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 048 Ft off)
- Discounted price 16 191 Ft (15 420 Ft + 5% áfa)
20 238 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2023. szeptember 25.
- ISBN 9781032155876
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem202 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 370 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 9 Illustrations, black & white; 4 Halftones, black & white; 5 Line drawings, black & white; 18 Tables, black & white 540
Kategóriák
Rövid leírás:
This book analyses Chinese as a Foreign Language (CFL) pedagogic practices and learning experiences within a cohort of low socio-economic status students in an Australian primary classroom. It will interest scholars in sociology of education, student engagement, pedagogy and curriculum, CFL education and languages education.
TöbbHosszú leírás:
This book explores and analyses Chinese as a Foreign Language (CFL) pedagogic practices and learning experiences within a cohort of low socio-economic status students within an Australian primary classroom. It demonstrates that, in spite of policy and educational discourses underpinning ?Asian literacies?, Chinese teaching and learning is a fragile undertaking in Australian schooling. The politicisation of CFL education, especially in the post COVID-19 era, has exacerbated public stereotypes concerning racism and multiculturalism in Australia today.
Drawing upon Bernstein?s theorisation and engagement framework, Wen Xu sketches out CFL education as a democratic space where power and control relations can be deliberately operated to reinforce engaging learning experiences. She suggests that pedagogic interventions in the name of social justice have the potential to make consequential differences in disadvantaged students? life trajectories, and CFL education can be envisioned as an avenue towards socioeconomic mobility instead of being criticised as a platform opposing to liberal ideas. In turn, she provides insights into teaching younger age CFL learners in the global context, in terms of the structuring of pedagogy and curriculum.
Wen Xu?s research will be of interest to students and scholars in sociology of education, student engagement, pedagogy and curriculum, CFL education and languages education, as well as pre-service teachers and practitioners who teach Chinese as a Foreign Language.
TöbbTartalomjegyzék:
Part I Theory 1. Unpacking the contentious landscape of CFL education in Australia and beyond 2. Establishing a framework to explore pedagogic practices: Bernstein?s pedagogic device 3. Moving theory into practice: Student (dis)engagement 4. The study Part II Pedagogical changes 5. Curriculum Genre (1): Chinese language learning 6. Curriculum Genre (2): Chinese culture learning 7. Curriculum Genres (3) and (4): Chinese language learning through song and interacting with Chinese peers through video conferencing 8. Pedagogical perspectives from students and the classroom teacher 9. Conclusions
Több
Pedagogic Practices, Student Engagement and Equity in Chinese as a Foreign Language Education: In Australia and Beyond
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 238 Ft