Objectivity in Science
 
A termék adatai:

ISBN13:9781009065337
ISBN10:1009065335
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:75 oldal
Méret:229x151x5 mm
Súly:130 g
Nyelv:angol
594
Témakör:

Objectivity in Science

 
Kiadó: Cambridge University Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 17.00
Becsült forint ár:
8 211 Ft (7 820 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

7 390 (7 038 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 821 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A kiadót ért kibertámadás miatt a kiszolgálás várhatóan 2024. július végére áll helyre.2024.
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

Science is intimately shaped by social and political values. Does that mean it can't be objective? Is objectivity valuable anyway?

Hosszú leírás:
Objectivity is a key concept both in how we talk about science in everyday life and in the philosophy of science. This Element explores various ways in which recent philosophers of science have thought about the nature, value and achievability of objectivity. The first section explains the general trend in recent philosophy of science away from a notion of objectivity as a 'view from nowhere' to a focus on the relationship between objectivity and trust. Section 2 discusses the relationship between objectivity and recent arguments attacking the viability or desirability of 'value free' science. Section 3 outlines Longino's influential 'social' account of objectivity, suggesting some worries about drawing too strong a link between epistemic and ethical virtues. Section 4 turns to the value of objectivity, exploring concerns that notions of objectivity are politically problematic, and cautiously advocating in response a view of objectivity in terms of invariance.
Tartalomjegyzék:
1. Objectivity: processes and products; 2. Values, interests and ideals; 3. Values, diversity and debate; 4. Is objectivity just male subjectivity?