
Negative Aesthetics and Political Collapse in Eastern European and Balkan Cinema
Sorozatcím: Routledge Advances in Film Studies;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
- Discounted price 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. július 18.
- ISBN 9781032819952
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem176 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book examines the theme of political collapse in select contemporary Eastern European and Balkan art cinema and documentaries from the late eighties to the present. It will interest scholars of film theory, global art cinema aesthetics, regional studies of Eastern Europe and the Balkans, and political science.
TöbbHosszú leírás:
Negative Aesthetics and Political Collapse in Eastern European and Balkan Cinema examines the theme of political collapse in select contemporary Eastern European and Balkan art cinema and documentaries from the late eighties to the present.
Engaging with debates in Marxism and contemporary film theory about political aesthetics, the book centres around the question of whether we can imagine possible futures through negative aesthetics which are skeptical of cinema?s ability to reproduce reality in a comprehensive and unmediated manner. In particular, it analyzes examples of ambiguous art cinema and related hybrid documentary modes in order to invite spectators to rethink how we understand and represent the unique experiences of living through the collapse of authoritarian communism and the transition to neoliberal capitalism. Negative Aesthetics and Political Collapse ultimately argues that the skepticism about political change and representing history found in these films form an original mode of utopian thinking. In other words, their negativity about their own artistic autonomy is the very thing that allows them to hint at possible futures that are unpresentable because they exist outside of the frameworks of contemporary geopolitics and our dominant understandings of cinematic aesthetics.
Redefining how we understand the intersections between geopolitics, art cinema aesthetics, and film theory, the book presents a unique synthesis of film and political theory that attempts a new understanding of cinematic aesthetics. As such, it will interest scholars of film theory, global art cinema aesthetics, regional studies of Eastern Europe and the Balkans, and political science.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction
2. Catastrophe and Utopia: Miklós Jancsó at the End of Communism
3. Absent Totality in the Films of László Nemes
4. The Contested Past and Interminable Present in Romanian Cinema
5. Conclusion: The Future Form of Working Through The Past
Index
Több
Negative Aesthetics and Political Collapse in Eastern European and Balkan Cinema
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
73 384 Ft