
Museums and Heritage Tourism
Theory, Practice and People
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 96.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 817 Ft off)
- Discounted price 39 269 Ft (37 399 Ft + 5% áfa)
49 086 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2023. április 20.
- ISBN 9781032438917
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem188 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 322 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 32 Illustrations, black & white; 27 Halftones, black & white; 5 Line drawings, black & white; 1 Tables, black & white 497
Kategóriák
Rövid leírás:
White examines the symbiotic relationship between museums, heritage attractions, and tourism, using a range of international case studies. An essential introduction for undergraduate and graduate students taking courses in museum studies, heritage studies, and tourism management.
TöbbHosszú leírás:
This book examines the symbiotic relationship between museums, heritage attractions and tourism, using a range of international case studies.
Divided into three clear sections, the author first outlines a theoretical framework for understanding the role of museums in heritage tourism, before addressing practical challenges of interpretation, design and pandemic response. Finally, he traces the development of museum and heritage attraction design through the key figures of John Ruskin, James Gardner and Alex McCuaig. Each chapter incorporates a key case study, with an international scope including examples from Hong Kong, the UK, Taiwan, Qatar, Dubai and Kuwait.
An essential introduction for undergraduate and graduate students taking courses in museum studies, heritage studies and tourism management.
"This important book is one of the first to integrate museum heritage and tourism. It examines the issue from a deep conceptual foundation and then translates this knowledge into a range of practical applications that are suitable for practitioners, students and the academic community. Written by a true global expert with many years of international experience, Museum and Heritage Tourism: Theory, Practice & People is a must-have resource."
Professor Bob McKercher, University of Queensland
"This unique and erudite book provides valuable insight into the crossover between museums, heritage and tourism. It is a welcome addition to the growing literature in heritage tourism studies and brings to light many of the challenges and opportunities associated with museum management and design, heritage management, and tourism. This work is a valuable asset to students and scholars throughout the world."
Professor Dallen Timothy, Arizona State University
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction Part One: Theory 1.History vs Heritage 2.Heritage Tourism 3.Museums as Tourism Attractions Part Two: Practice 4.Issues in Interpretation 5.Museum Design Management 6.Museums in an Age of Pandemics Part Three: People 7.John Ruskin: Learning to Look 8.James Gardner: Interacting to Learn 9.Alex McCuaig: Experiencing to Inspire Conclusion
Több
Museums and Heritage Tourism: Theory, Practice and People
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
49 086 Ft