
More Games of No Chance
Sorozatcím: Mathematical Sciences Research Institute Publications; 42;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 147.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 879 Ft off)
- Kedvezményes ár 59 517 Ft (56 683 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
74 396 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2002. november 25.
- ISBN 9780521808323
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem548 oldal
- Méret 244x163x33 mm
- Súly 887 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This 2003 book documents mathematical and computational advances in Amazons, Chomp, Dot-and-Boxes, Go, Chess, Hex, and more.
TöbbHosszú leírás:
This 2003 book provides an analysis of combinatorial games - games not involving chance or hidden information. It contains a fascinating collection of articles by some well-known names in the field, such as Elwyn Berlekamp and John Conway, plus other researchers in mathematics and computer science, together with some top game players. The articles run the gamut from theoretical approaches (infinite games, generalizations of game values, 2-player cellular automata, Alpha-Beta pruning under partial orders) to other games (Amazons, Chomp, Dot-and-Boxes, Go, Chess, Hex). Many of these advances reflect the interplay of the computer science and the mathematics. The book ends with a bibliography by A. Fraenkel and a list of combinatorial game theory problems by R. K. Guy. Like its predecessor, Games of No Chance, this should be on the shelf of all serious combinatorial games enthusiasts.
"Combinatorial games provide the teacher with a creative means to allow students to explore mathematical ideas and develop problem-solving skills. While the rules are simple, there are rich mathematical theories underlying these games. Students are puzzled at first, and seem to make random moves. By encouraging them to start with simple games with a small number of pieces and then gradually increase the complexity, students are able to formulate and test their own theories for strategic solutions."
S. Wali Abdi, School Science and Mathematics
Tartalomjegyzék:
Part I. The Big Picture: 1. Idempotents among partisan games Elwyn Berlekamp; 2. On the lattice Structure of finite games Dan Calistrate, Marc Paulhus and David Wolfe; 3. More infinite games John H. Conway; 4. Alpha-Beta pruning under partial orders Matthew L. Ginsberg; 5. The abstract structure of the group of games David Moews; Part II. The Old Classics: 6. Higher numbers in pawn endgames on large chessboards Noam D. Elkies; 7. Restoring fairness to Dukego Greg Martin; 8. Go thermography: the 4/21/98 Jiang-Rui endgame Bill Spight; 9. An application of mathematical game theory to go endgames: some width-two-entrance rooms with and without Kos Takenobu Takizawa; 10. Go endgames are PSPACE-hard David Wolfe; 11. Global threats in combinatorial games: a computation model with applications to chess endgames Fabian M&&&228;ser; 12. The games of hex: the hierarchical approach Vadim V. Anshelevich; 13. Hypercube tic-tac-toe Solomon W. Golomb and Alfred W. Hales; 14. Transfinite chomp Scott Huddleston and Jerry Shurman; 15. A memory efficient retrograde algorithm and its application to Chinese chess endgames Ren Wu and Donald F. Beal; Part III. The New Classics: 16: The 4G4G4G4G4 problems and solutions Elwyn Berlekamp; 17. Experiments in computer amazons Martin M&&&252;ller and Theodore Tegos; 18. Exhaustive search in amazons Raymond Georg Snatzke; 19. Two-player games on cellular automata Aviezri S. Fraenkel; 20. Who wins domineering on rectangular boards? Michael Lachmann, Christopher Moore and Ivan Rapaport; 21. Forcing your opponent to stay in control of a loony dot-and-boxes endgame Elwyn Berlekamp and Katherine Scott; 22. 1 x n Konane: a summary of results Alice Chan and Alice Tsai; 23. 1-dimensional peg solitaire, and duotaire Christopher Moore and David Eppstein; 24. Phutball endgames are hard Erik D. Demaine, Martin L. Demaine and David Eppstein; 25. One-dimensional phutball J. P. Grossman and Richard J. Nowakowski; 26. A symmetric strategy in graph avoidance games Frank Harary, Wolfgang Slany and Oleg Verbitsky; 27. A simple FSM-based proof of the additive periodicity of the Sprague-Grundy function of Wythoff's games Howard Landman; Part IV. Puzzles and Life: 28. The complexity of clickomania Therese C. Biedl, Erik D. Demaine, Martin L. Demaine, Rudolf Fleischer, Lars Jacobsen and Ian Munro; 29. Coin-moving puzzles Erik D. Demaine, Martin L. Demaine and Helena A. Verrill; 30. Searching for spaceships David Eppstein; Part V: Surveys: 31. Unsolved puzzles in combinatorial game theory: updated Richard K. Guy and Richard J. Nowakowski; Bibliography of combinatorial games: updated Aviezri S. Fraenkel.
Több