
Media, Markets, and Democracy
Sorozatcím: Communication, Society and Politics;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 31.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 138 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 551 Ft (11 954 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
15 689 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2001. november 5.
- ISBN 9780521009775
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem392 oldal
- Méret 229x153x22 mm
- Súly 520 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 5 tables 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Economic and democratic theory justify deviations from free trade in media products.
TöbbHosszú leírás:
Government interventions in media markets are often criticized for preventing audiences from getting the media products they want. A free press is often asserted to be essential for democracy. The first point is incorrect and the second is inadequate as a policy guide. Part I of this book shows that unique aspects of media products prevent markets from providing for audience desires. Part II shows that four prominent, but different, theories of democracy lead to different conceptions of good journalistic practice, media policy, and proper constitutional principles. Part II makes clear that the choice among democratic theories is crucial for understanding what should be meant by free press. Part III explores international free trade in media products. Contrary to the dominant American position, it shows that Parts I and II's economic and democratic theory justify deviations from free trade in media products.
'Those readers looking for an exhaustive overview of the relationship between media, markets, and democracy are well served in this book.' Trends in Communication
Tartalomjegyzék:
Preface; Part I. Serving Audiences: 1. Not toasters: the special nature of media products; 2. Public gods and monopolistic competition; 3. The problem of externalities; 4. The market as a measure of preference; 5. Where to? Policy responses; Part II. Serving Citizens: 6. Different democracies and their media; 7. Journalistic ideas; 8. Fears and responsive policies; 9. Constitutional implications; Part III. An Illustration: International Trade: 10. Trade and economics; 11: Trade, culture, and democracy; Conclusion; Postscript: the internet and digital technologies.
Több