
Mathematics and Education in an AI Era
Cognitive Science, Technological, and Semiotic Perspectives
Sorozatcím: Mathematics in Mind;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 160.49
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 5 446 Ft off)
- Discounted price 62 633 Ft (59 650 Ft + 5% áfa)
68 079 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer
- Megjelenés dátuma 2025. június 3.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031806957
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem173 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 5 Illustrations, black & white; 36 Illustrations, color 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This book focuses on the potential contributions of Artificial Intelligence (AI) for enhancing mathematics education. It includes rationales for an AI-oriented pedagogical model, such as interdisciplinarity and even sensitivity to crucial world issues, such as climate change.
The chapters in this book highlight what the new age of mathematics education entails concretely, covering themes from the utilization of AI directly into classroom pedagogy and the semiotic consequences of what this entails, to how mathematics training can be tailored to get students to relate concretely to problems of climate change, and to understand the relevance of the differences between symmetry and asymmetry as psychological constructs. The overall picture we can glean from these chapters is not mere eclecticism, but an integration of disciplinary perspectives into a holistic framework that has great relevance and resonance for mathematics education in the age of AI.
TöbbHosszú leírás:
This book focuses on the potential contributions of Artificial Intelligence (AI) for enhancing mathematics education. It includes rationales for an AI-oriented pedagogical model, such as interdisciplinarity and even sensitivity to crucial world issues, such as climate change.
The chapters in this book highlight what the new age of mathematics education entails concretely, covering themes from the utilization of AI directly into classroom pedagogy and the semiotic consequences of what this entails, to how mathematics training can be tailored to get students to relate concretely to problems of climate change, and to understand the relevance of the differences between symmetry and asymmetry as psychological constructs. The overall picture we can glean from these chapters is not mere eclecticism, but an integration of disciplinary perspectives into a holistic framework that has great relevance and resonance for mathematics education in the age of AI.
TöbbTartalomjegyzék:
Preface.- Introduction.- Ahead of the Curve, or Hehind? Teaching Students that Math Is a Start-Up.- AI and Mathematical Understanding: ChaptGPT Goes to School.- Computo, Ergo Sum: Teaching and Learning Mathematics in the Age of ChatGPT.- Math as a Cure: A Semiotic Perspective.- Reasoning, Argumentation and Mathematical Learning: How ChatGPT and AI Can Knowledge Build.- Mathematical Group Cognition in the Anthropocene.- Lewis Carroll's Puzzle-Based Approach to Teaching Mathematics: What Can We Learn from It Today?.- Teaching Symmetry and Asymmetry: A Cross-Disciplinary Approach.- Some Pedagogic Potential for the Theorem Prover Lean.
Több