
Malevich and Interwar Modernism
Russian Art and the International of the Square
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 934 Ft off)
- Discounted price 11 737 Ft (11 178 Ft + 5% áfa)
14 671 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2023. július 27.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350204218
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem304 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 24 bw illus 604
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book examines the legacy of international interwar modernism as a case of cultural transfer through the travels of a central motif: the square. The square was the most emblematic and widely known form/motif of the international avant-garde in the interwar years. It originated from the Russian artist Kazimir Malevich who painted The Black Square on White Ground in 1915 and was then picked up by another Russian artist El Lissitzky and the Dutch artist Theo van Doesburg. It came to be understood as a symbol of a new internationalism and modernity and while Forgács uses it as part of her overall narrative, she focuses on it and its journey across borders to follow its significance, how it was used by the above key artists and how its meaning became modified in Western Europe.
It is unusual to discuss interwar modernism and its postwar survival, but this book's chapters work together to argue that the interwar developments signified a turning point in twentieth-century art that led to much creativity and innovation. Forgács supports her theory with newly found and newly interpreted documents that prove how this exciting legacy was shaped by three major agents: Malevich, Lissitzsky and van Doesburg. She offers a wider interpretation of modernism that examines its postwar significance, reception and history up until the emergence of the New Left in 1956 and the seismic events of 1968.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
Acknowledgments
List of Abbreviations
Introduction
1. The sky is the limit: Malevich at the Vitebsk junction, 1919
2. The 8th Congress of the Bolshevik Party and El Lissitzky's grasp of suprematism, 1919
3. Theo van Doesburg, artist and strategist
4. The irreconcilable conflict between constructivism and suprematism in Moscow
5. The Mirage of world revolution: Post-revolution, postwar Berlin and Moscow 1918-1922
6. As many narratives as narrators: Russian accounts of the new Russian art in the west
7. The First Russian Exhibition in Berlin, 1922, and its reception
8. Respectfully challenging the master: Lissitzky and Malevich
9. The book that was not. Van Doesburg's thumbs-down on the Malevich volume
10. The book that was not. Van Doesburg's thumbs-down on the Malevich volume
11. The Postwar Scene and The Stedelijk Museum, Amsterdam's Malevich exhibition, 1957
12. The New Left's role in retrieving the interwar avant-gardes and reclaiming the Russian Avant-Garde in the 1960s
Notes
Bibliography
Index

The Secret War in Afghanistan: The Soviet Union, China and Anglo-American Intelligence in the Afghan War
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 671 Ft

Malevich and Interwar Modernism: Russian Art and the International of the Square
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 671 Ft

From Our Special Correspondent ? Dispatches from the 1875 Black Hills Council at Red Cloud Agency, Nebraska: Dispatches from the 1875 Black Hills Council at Red Cloud Agency, Nebraska
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 141 Ft

Wildbienen ganz nah: Die 100 häufigsten Arten schnell und sicher unterscheiden
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
6 341 Ft

Shakespeare and the Eighteenth Century
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
75 915 Ft