
Made in Asia/America
Why Video Games Were Never (Really) about Us
Sorozatcím: Power Play: Games, Politics, Culture;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 23.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 214 Ft off)
- Discounted price 10 927 Ft (10 407 Ft + 5% áfa)
12 141 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Duke University Press Books
- Megjelenés dátuma 2024. április 12.
- Kötetek száma Trade Paperback
- ISBN 9781478030263
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem376 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 522 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 29 illustrations 603
Kategóriák
Rövid leírás:
The contributors to Made in Asia/America explore the historical entanglements of video games, Asia, and America, showing how examining games offer new ways of imagining empire, race, and coalition.
TöbbHosszú leírás:
Made in Asia/America explores the key role video games play within the race makings of Asia/America. Its fourteen critical essays on games, ranging from Death Stranding to Animal Crossing, and five roundtables with twenty Asian/American game makers examine the historical entanglements of games, Asia, and America, and reveal the ways games offer new modes of imagining imperial violence, racial difference, and coalition. Shifting away from Eurocentric, white, masculinist takes on gaming, the contributors focus on minority and queer experiences, practices, and innovative scholarly methods to better account for the imperial circulation of games. Encouraging ambiguous and contextual ways of understanding games, the editors offer an “interactive” editorial method, a genre-expanding approach that encourages hybrid works of autotheory, queer of color theory, and conversation among game makers and scholars to generate divergent meanings of games, play, and “Asian America.”
Contributors. Matthew Seiji Burns, Edmond Y. Chang, Naomi Clark, Miyoko Conley, Toby Đ?, Anthony Dominguez, Tara Fickle, Sarah Christina Ganzon, Yuxin Gao, Domini Gee, Melos Han-Tani, Huan He, Matthew Jungsuk Howard, Rachael Hutchinson, Paraluman (Luna) Javier, Sisi Jiang, Marina Ayano Kittaka, Minh Le, Haneul Lee, Rachel Li, Christian Kealoha Miller, Patrick Miller, Keita C. Moore, Souvik Mukherjee, Christopher B. Patterson, Pamela (Pam) Punzalan, Takeo Rivera, Yasheng She, D. Squinkifer, Lien B. Tran, Prabhash Ranjan Tripathy, Emperatriz Ung, Gerald Voorhees, Yizhou (Joe) Xu, Robert Yang, Mike Ren Yi
1: Mixed Connections / Emperathriz Ung, Patrick Miller, Minh Le, and Matthew Seiji Burns 27
1. Gaming while Asian / Edmond Y. Chang 35
2. The Asiatic and the Anti-Asian Pandemic On Paradise Killer / Christopher B. Patterson 52
3. Asian, Adjacent: Utopian Longing and Model Minority Mediation in Disco Elysium / Takeo Rivera 66
Part 2. Playable Bodies
Designer Roundtable
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments xi
Introduction: Asia / Games \ America / Tara Fickle and Christopher B. Patterson 1
Part 1. Gaming Orientalism
Designer Roundtable