
Luxury Fashion and Media Communication
Between the Material and Immaterial
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
- Discounted price 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)
14 671 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Visual Arts
- Megjelenés dátuma 2025. július 24.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350291102
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 9 bw illus 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Using image and film advertisements, interviews, social media and public and private archives, Luxury Fashion and Media Communication offers an interdisciplinary approach to analyzing the value of the luxury object. Regular reports on consumption in media and frequent advertising on social media have allowed people all over the world to share in the issues and development of luxury; but how is it communicated, and how has it affected the consumer?
An international range of scholars explore the material and immaterial value and meaning of luxury, how it is materialized and how it is communicated between the luxury industry and the consumer. Investigating French, Italian and Spanish luxury brands and their communication strategies on the global market, and including two chapters focusing specifically on the Chinese and American markets, they examine the ambiguity of the luxury commodity. This volume shows particularly the conflicting narratives between the idea of exclusivity and human skills and their mass marketing.
In exploring theoretical perspectives alongside the practicalities of how luxury is communicated, Luxury Fashion and Media Communication reveals the value of the luxury object and the consumer's behaviour in relation to that value. It offers an innovative and important intervention in the inter-related fields of luxury fashion, media and communication, and key reading for scholars, students and practitioners wishing to explore the material and immaterial value of luxury.
Tartalomjegyzék:
List of Illustrations
List of Contributors
Introduction
Paula von Wachenfeldt & Magdalena Petersson McIntyre
1. Contemporary Luxury and the Communication of Jewellery
Patrizia Calefato
2. Sensing Luxury: The Meaning and Embodiment of Objects in Film Commercials
Paula von Wachenfeldt
3. Selling luxury: Guided Sensory Communication in the Perfume Store
Magdalena Petersson McIntyre
4. Chanel's Ascent to the Pinnacle of Luxury: A Triadic Model of Evolution for Luxury Brands
Thoma? Serdari
5. Sketching agencies, intellectual property rights, and the mediations of luxury
Véronique Pouillard
6. Strategical capabilities of luxury fashion: The case of Loewe
Isabel Garcia Hiljding & Lourdes Susaeta
7. From Tween to Teenagers: The meaning and consumption of luxury amongst children
Yasmin Sekhon Dhillon
8. Motivations, expression, and media: Symbolic consumption of luxury brands in China
Emma Björner and Xinxin Liu
9. Luxury Fashion Brands and ethicality: The importance of expressing one's true self
Gwarlann De Kerviler
Index

Luxury Fashion and Media Communication: Between the Material and Immaterial
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 671 Ft