
- Kiadói listaár GBP 110.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
55 671 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Liverpool University Press
- Megjelenés dátuma 2023. július 21.
- ISBN 9781802078572
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem176 oldal
- Méret 239x163 mm
- Súly 356 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 6 Illustrations, color 522
Kategóriák
Hosszú leírás:
Unlike books familiar to us from print culture, every medieval book is unique, the product of individual circumstances of planning, execution, and history. This is a fundamental difficulty for study, particularly for those beginning the investigation of texts in manuscript. There are two conventional ways of approaching this difficulty: explaining the series of processes by which a manuscript book is constructed and explaining how to construct a professional description of a manuscript book. Neither addresses a problem fundamental for beginners: what happens when a librarian presents you with a manuscript? How should you proceed? Fundamentally, this is a problem of visual examination, and taking its procedure from the grand M. R. James and M. B. Parkes, this book attempts to stimulate the visual and experiential. It attempts, in a heavily exemplified account, to explain what might be there in a manuscript to perceive and what it might mean. The argument follows a process of examination that begins with the physical bulk of what's in front of you (and its cover, or binding) and ends with traces of the book's history.
?Among other things, this book offers a wealth of generous recommendations for reading and viewing.?
Ian Cornelius, Textual Cultures 17.1
Tartalomjegyzék:
Preface
What's in
front of you? What's its shape?
How big is
it?
The closed
book: what do you see first?
Opening the
book: what's it made of?
Membrane
Where's thePaper
first leaf?
What does
the first leaf look like?
How come it
looks so neat?
How does
the scribe write?
What texts
does it contain?
How's it
been put together?
Are there
other discontinuities?
Where's it
been all this time?
Looking at Cambridge, Queens'
College, MS 10