
Literature in the Marketplace
Nineteenth-Century British Publishing and Reading Practices
Sorozatcím: Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture; 5;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 40.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 049 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 195 Ft (15 424 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 244 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma New ed
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2003. július 28.
- ISBN 9780521893930
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem356 oldal
- Méret 229x152x23 mm
- Súly 530 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 22 b/w illus. 6 tables 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This collection of essays examines cultural and literary issues in nineteenth-century book production and circulation.
TöbbHosszú leírás:
This wide-ranging and innovative collection of essays addresses important issues in cultural studies and the history of the book. Multidisciplinary in approach, the essays consider different aspects of the production, circulation, and consumption of printed texts throughout the nineteenth century. Topics studied include market trends, modes of publication, the use of pseudonyms by women writers, readerships and reading ideologies, and copyright law; and the book examines a wide range of printed materials, from valentines, advertisements, illustrations, and fashionable annuals, to the more traditional literary genres of poetry, fiction and periodical essays. The authors under discussion include Dickens, the Bront&&&235;s, George Eliot, Meredith, and Walter Pater. Contributors draw on speech-act, reader-response, and gender theory in addition to various historical, narratological, materialist, and bibliographical perspectives.
"Anyone interested in the British book trade, the kinds of audiences who read the books, and the effects of reading will find this a very useful collection." Studies in English Literature
Tartalomjegyzék:
1. Introduction: publishing history as hypertext John O. Jordan and Robert L. Patten; 2. Some trends in British book production 1800-1919 Simon Eliot; 3. Wordsworth in The Keepsake, 1829 Peter J. Manning; 4. Copyright and the publishing of Wordsworth 1850-1900 Stephen Gill; 5. Sam Weller's Valentine J. Hillis Miller; 6. Serialised retrospection in The Pickwick Papers Robert L. Patten; 7. Textual/sexual pleasure and serial publication Linda K. Hughes and Michael Lund; 8. The disease of reading and Victorian periodicals Kelly J. Mays; 9. How historians study reader response; or, what did Jo think of Bleak House? Jonathan Rose; 10. Dickens in the visual market Gerard Curtis; 11. Male pseudonyms and female authority in Victorian England Catherine A. Judd; 12. A bibliographical approach to Victorian publishing Maura Ives; 13. The 'wicked Westminster', the Fortnightly, and Walter Pater's Renaissance Laurel Brake; 14. Serial fiction in Australian colonial newspapers Elizabeth Morrison; Index.
Több