
Literacy in the Lives of Working-Class Adults in Australia
Dominant versus Local Voices
Sorozatcím: Adult Learning, Literacy and Social Change;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
- Discounted price 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
14 671 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Academic
- Megjelenés dátuma 2025. június 26.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350378117
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 10 bw illus 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Adopting a 'social practice' approach to literacy research based on ethnographic methods, this book provides a strong critique of dominant understandings of the role of literacy in the lives of adults in Australia. It explores how groups of working-class adults can manage the literacy practices of their everyday lives by drawing on social networks of support. It is based on research conducted by the author over a forty-year career in adult literacy education, featuring the voices of varied adult groups, including: prisoners, the long-term unemployed, local council workers, manufacturing workers, adult literacy students, marginalised young people, vocational students, and patients living with a chronic illness (type 2 diabetes).
Each chapter explains how dominant society views these adult groups in relation to literacy, and provides a qualitative examination at the local level of how members of these groups manage the literacy practices of their everyday lives.
Tartalomjegyzék:
Series Foreword
Abbreviations
1. Literacy, Politics and Working-Class Adults
2. Prisoners and Literacy
3. Long-Term Unemployed People and Literacy
4. Local Council Workers and Literacy
5. Production Workers and Literacy
6. Adult Literacy Students and Literacy
7. Marginalised Young People and Literacy
8. Vocational Education and Training Students and Literacy
9. Diabetes Patients and Literacy
10. Countering Deficit
References
Index