• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • International Protection of Performers Rights

    International Protection of Performers Rights by Morgan, Owen;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 95.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        48 079 Ft (45 790 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 9 616 Ft off)
      • Kedvezményes ár 38 464 Ft (36 632 Ft + 5% áfa)

    48 079 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Hart Publishing
    • Megjelenés dátuma 2002. október 10.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781841132853
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem296 oldal
    • Méret 234x156x23 mm
    • Súly 590 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This is the first book in English to provide a comparative analysis of the protection afforded to performers in the international instruments.

    Több

    Hosszú leírás:

    With the development of technology such as films,sound recordings and the Internet, performers have lost control over the exploitation of their performances. The perceived need to protect performers on an international basis - that is, in states in which they are foreigners - has led to provisions being included in three international instruments (the Rome Convention (1961), TRIPS (1994), and the WIPO Performances and Phonograms Treaty (1996)) that together form an international system of performers' rights.

    The scope of performers' rights protection is a contentious issue at the international level. The WIPO Performances and Phonograms Treaty nearly foundered on the issue of the level of protection to be granted to performers whose performances are exploited in films, videos and other audiovisual media; and a Diplomatic Conference held in Geneva in December 2000 failed to reach agreement on the terms of an international instrument protecting such performers.

    This is the first book in English to provide a comparative analysis of the protection afforded to performers in the international instruments. Although the focus is on establishing whether the international instruments provide an appropriate system of protection, attention is given to the key underlying issues: from whom or from what do performers need protection; can protection for performers be justified; what is a performance? Where appropriate, examples of domestic legislation and cases are drawn from the UK and other common law jurisdictions.

    This book will be of value to practitioners, academics and to government officials interested in determining the future shape of domestic law. It will also provide interesting and valuable assistance to officials in performers' and producers' unions and guilds.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    PART I INTRODUCTION
    1 Introduction

    PART II DEVELOPING THE ANSWERS
    2 Defining a Performance
    3 The Arguments for Performers' Rights
    4 Technology and the Development of Performers' Rights
    5 Other Protection for Performers
    6 Performers and the Structure of Ownership

    PART III THE STRUCTURE OF PROTECTION
    7 National Treatment and the Protection of Foreign Performers
    8 The Right Holder and the Subject Matter of Protection
    9 The Primary Economic Rights
    10 The Extended Rights
    11 Limitations and Exceptions and Reservations to the Guaranteed Rights
    12 Duration of the Rights
    13 An Audiovisual Performances Treaty?

    PART IV CONCLUSIONS
    14. Conclusions

    Több