Intellectual and Cultural Property: Between Market and Community
 
A termék adatai:

ISBN13:9780367620875
ISBN10:0367620871
Kötéstípus:Puhakötés
Terjedelem:232 oldal
Méret:234x156 mm
Súly:430 g
Nyelv:angol
588
Témakör:

Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek

A művészetről általában

Színházművészet

A sport, testnevelés általában

Közgazdaságtan

További képzőművészeti ágak

Múzeológia

További könyvek a művészetek területén

Kulturális tanulmányok

Politika általában, kézikönyvek

Jogtudomány általában, kézikönyvek

Polgári jog

Nemzetközi jog

Gazdasági jog

További könyvek a jog területén

További könyvek az utazás területén

Szociológia általában, módszertan, kézikönyvek (karitatív célú kampány)

A művészetről általában (karitatív célú kampány)

Színházművészet (karitatív célú kampány)

A sport, testnevelés általában (karitatív célú kampány)

Közgazdaságtan (karitatív célú kampány)

További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)

Múzeológia (karitatív célú kampány)

További könyvek a művészetek területén (karitatív célú kampány)

Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)

Politika általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)

Jogtudomány általában, kézikönyvek (karitatív célú kampány)

Polgári jog (karitatív célú kampány)

Nemzetközi jog (karitatív célú kampány)

Gazdasági jog (karitatív célú kampány)

További könyvek a jog területén (karitatív célú kampány)

További könyvek az utazás területén (karitatív célú kampány)

Intellectual and Cultural Property

Between Market and Community
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 39.99
Becsült forint ár:
19 315 Ft (18 395 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

15 452 (14 716 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 3 863 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

This book focuses on the fraught relationship between cultural heritage and intellectual property, in their common concern with the creative arts. This book will appeal to academics and practitioners in both intellectual property and the arts, as well as legal and cultural theorists with interests in this area.

Hosszú leírás:

This book focuses on the fraught relationship between cultural heritage and intellectual property, in their common concern with the creative arts.



The competing discourses in international legal instruments around copyright and intangible cultural heritage are the most obvious manifestation of this troubled encounter. However, this characterization of the relationship between intellectual and cultural property is in itself problematic, not least because it reflects a fossilized concept of heritage, divided between things that are fixed and moveable, tangible and intangible. Instead the book maintains that heritage should be conceived as part of a dynamic and mutually constitutive process of community formation. It argues, therefore, for a critically important distinction between the fundamentally different concepts of not only intellectual and cultural heritage/property, but also of the market and the community. For while copyright as a private property right locates all relationships in the context of the market, the context of cultural heritage relationships is the community, of which the market forms a part but does not ? and, indeed, should not ? control the whole. The concept of cultural property/heritage, then, is a way of resisting the reduction of everything to its value in the market, a way of resisting the commodification, and creeping propertization, of everything. And, as such, the book proposes an alternative basis for expressing and controlling value according to the norms and identity of a community, and not according to the market value of private property rights.



An important and original intervention, this book will appeal to academics and practitioners in both intellectual property and the arts, as well as legal and cultural theorists with interests in this area.

Tartalomjegyzék:
1. Copyright and Cultural Production;  2. Hyperreality and the Non-Propertized Domain of Intellectual Space;  3. Heritage, Law and Community;  4. Community and Cultural Property;  5. The Monumental Occidental Tragedy;  6. Explorations in the Cultural Landscape ? Arts Festivals;  7. Living Between Market and Community