
Increasing Naturalness in the Language Learning Classroom
Towards a Corpus-Informed Principled Communicative Approach
Sorozatcím: Routledge Applied Corpus Linguistics;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 7 338 Ft off)
- Discounted price 66 046 Ft (62 901 Ft + 5% áfa)
73 384 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. július 31.
- ISBN 9780367541576
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem286 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 580 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 57 Illustrations, black & white; 26 Halftones, black & white; 31 Line drawings, black & white; 14 Tables, black & white 633
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume links corpus research to classroom practice and critically assesses how the integration of a corpus-informed methodology affects pedagogical choices, teaching materials and classroom activities.
TöbbHosszú leírás:
This volume links corpus research to classroom practice and critically assesses how the integration of a corpus-informed methodology affects pedagogical choices, teaching materials and classroom activities. Focusing on the language classroom, and drawing on examples from English, French, German and Hungarian, this book demonstrates that such methodology is applicable to languages with very different properties.
Drawing on both larger, general and smaller, more specialised corpora, including both spoken and written data, this volume:
- presents the key features of natural language according to corpus linguistics, establishing principles and methods to observe and practice natural-sounding language use
- suggests the characteristics of a coherent, corpus-informed methodology and contrasts this with existing methodologies
- explores ways in which this methodology can enhance language learning and discusses the types of activities that are most effective
- explains how this methodology be integrated into teacher training
Bridging the long-persisting gap between corpus-informed language teaching research and applied classroom reform, this book is key reading for researchers in applied linguistics and language pedagogy, as well as teacher trainers and practitioners.
TöbbTartalomjegyzék:
INTRODUCTION
Chapter 1
Setting the framework: From the traditional Communicative Approach to the Principled Communicative Approach
PART 1
Key findings from corpus linguistics in the service of the Principled Communicative Approach
Chapter 2
What is naturalness
Chapter 3
General features of naturalness (1): Textual-situational well-formedness
Chapter 4
General features of naturalness (2): Frequency of occurrence and multi-word units
Chapter 5
General features of naturalness (3): Patterns
Chapter 6
General features of naturalness (4): Linguistic creativity
Chapter 7
Specific features of naturalness (1): Key elements of written communication
Chapter 8
Specific features of naturalness (2): Key elements of spoken communication
PART 2
Enhancing the toolkit of the Principled Communicative Approach: Corpus-informed teaching materials, pedagogical corpora, activities and model texts
Chapter 9
Corpus-informed textbooks
Chapter 10
Pedagogical corpora (1): Written corpora
Chapter 11
Pedagogical corpora (2): Spoken corpora
Chapter 12
Observing and practising natural language use in pedagogical corpora
Chapter 13
Combining corpus tools and representative model texts
Chapter 14
Putting it all together: Towards a corpus-informed Principled Communicative Approach
Index
Több