• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • In Search of an Identity: The Politics of History Teaching in Hong Kong, 1960s-2000

    In Search of an Identity by Vickers, Edward;

    The Politics of History Teaching in Hong Kong, 1960s-2000

    Sorozatcím: East Asia: History, Politics, Sociology and Culture;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Kedvezményes ár 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    73 384 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    First Published in 2003. Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book traces the influences that have shaped the secondary school history curriculum during Hong Kong's prolonged political transition between the 1960s and the early 21st century, focusing especially on the relationship between history teaching and identity formation. The author's experience as a local history teacher during the mid-1990s made him conscious of the peculiarities of the history curriculum at the time; in particular, the neglect of Hong Kong's own history in both syllabuses and textbooks, and the unique division between 'History' and the entirely separate subject of 'Chinese History'.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    DeclarationAbbreviations1. Introduction 2. Historiographical Discussion 3. Review of Curriculum Literature 4. The Sources and their Limitations 5.History, Education and Identity in Hong Kong- The Political and Social Context 6. The History Curriculum from the 1960s to 1982 7. History in Crisis: 1982-89 8. Curriculum Change in a Climate of Uncertainty: 1989-19979. 1997-2000: New Hong Kong- New History? 10. Conclusion Appendices I. Table of Major Changes to the History Curriculum, 1960's-2000II. InterviewsIII.'Standards for Hong Kong-related expressions'IV.'A Comparison of the Emotional Attitudes of Chinese and Westerners'V. History Textbook sales, 1995-98VI. Candidatures for KHCE History and Chinese HistoryVII. Candidatures for A' level HistoryHKCE and A' level syllabuses, 1960's-1987/8Bibliography

    Több