• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Image and Audience: Rethinking Prehistoric Art

    Image and Audience by Bradley, Richard;

    Rethinking Prehistoric Art

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 127.50
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        64 527 Ft (61 455 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 453 Ft off)
      • Kedvezményes ár 58 075 Ft (55 310 Ft + 5% áfa)

    64 527 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP Oxford
    • Megjelenés dátuma 2009. március 12.

    • ISBN 9780199533855
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem280 oldal
    • Méret 240x160x18 mm
    • Súly 623 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 84 black & white illustrations
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    In this extensively illustrated study, Richard Bradley asks why ancient objects were created and when and how they were used. He considers how the first definitions of prehistoric artworks were made, and the ways in which they might be related to practices in the visual arts today.

    Több

    Hosszú leírás:

    There have been many accounts of prehistoric 'art', but nearly all of them begin by assuming that the concept is a useful one. In this extensively illustrated study, Richard Bradley asks why ancient objects were created and when and how they were used. He considers how the first definitions of prehistoric artworks were made, and the ways in which they might be related to practices in the visual arts today. Extended case studies of two immensely popular and much-visited sites illustrate his argument: one considers the megalithic tombs of Western Europe, whilst the other investigates the decorated metalwork and rock carvings of Bronze Age Scandinavia.

    A reviewer of one of Bradley's earliest books commented that he could only find one fault in it - that the author had the trick of making what he wrote seem so easy and natural. It is a talent that he has maintained, making any of his major works, including this, immediately take its place as a leading contribution to the field with which it engages.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    I. The Problem with Prehistoric Art
    The division of the spoils
    Pattern and purpose
    II. Image and Audience in Megalithic Art
    Notes from underground
    The lives of statues
    In open country
    III. Image and Audience in Bronze Age Scandinavia
    Ships on bronzes, ships on stones
    Crossing the water
    The origin of fire
    IV. Prehistoric Art and Archaeology
    Losses in translation

    Több