
Image and Audience
Rethinking Prehistoric Art
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 127.50
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 453 Ft off)
- Kedvezményes ár 58 075 Ft (55 310 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
64 527 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP Oxford
- Megjelenés dátuma 2009. március 12.
- ISBN 9780199533855
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem280 oldal
- Méret 240x160x18 mm
- Súly 623 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 84 black & white illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In this extensively illustrated study, Richard Bradley asks why ancient objects were created and when and how they were used. He considers how the first definitions of prehistoric artworks were made, and the ways in which they might be related to practices in the visual arts today.
TöbbHosszú leírás:
There have been many accounts of prehistoric 'art', but nearly all of them begin by assuming that the concept is a useful one. In this extensively illustrated study, Richard Bradley asks why ancient objects were created and when and how they were used. He considers how the first definitions of prehistoric artworks were made, and the ways in which they might be related to practices in the visual arts today. Extended case studies of two immensely popular and much-visited sites illustrate his argument: one considers the megalithic tombs of Western Europe, whilst the other investigates the decorated metalwork and rock carvings of Bronze Age Scandinavia.
A reviewer of one of Bradley's earliest books commented that he could only find one fault in it - that the author had the trick of making what he wrote seem so easy and natural. It is a talent that he has maintained, making any of his major works, including this, immediately take its place as a leading contribution to the field with which it engages.
Tartalomjegyzék:
I. The Problem with Prehistoric Art
The division of the spoils
Pattern and purpose
II. Image and Audience in Megalithic Art
Notes from underground
The lives of statues
In open country
III. Image and Audience in Bronze Age Scandinavia
Ships on bronzes, ships on stones
Crossing the water
The origin of fire
IV. Prehistoric Art and Archaeology
Losses in translation