
How to Queer the World
Radical Worldbuilding Through Video Games
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 71.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 504 Ft off)
- Kedvezményes ár 31 535 Ft (30 033 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
35 038 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó New York University
- Megjelenés dátuma 2025. május 5.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781479831999
- Kötéstípus Keménykötés
- Lásd még 9781479832002
- Terjedelem304 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 544 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 52 b/w images 667
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
What video games teach us about building a more inclusive world
What does it mean to build a world? Worldbuilding is traditionally understood as an expression of storytelling across media forms. Yet, as video games show us, worldbuilding does not necessarily need to center narrative elements. Instead, new worlds can allow us to reimagine existing structures, conventions, and constants. Doing so gives us the tools to queer the world around us.
How to Queer the World argues that video games provide us with keen insight into worldbuilding. With these insights come a new understanding of the ever-elusive ideals of queer worldmaking. Video games challenge us to address how worlds are built through underlying systems rather than surface-level representation. They also offer opportunities to envision alternate and queer ways of living, loving, desiring, and being. Each of the chapters in this book presents a close reading of a video game that illustrates one way of building worlds and encoding them with meaning, focusing on elements of digital media often overlooked as technical rather than cultural.
From the design of game mechanics and user interfaces to the use of graphics software and physics simulations, Bo Ruberg argues that these aspects of video games represent a critical toolkit for seeing the work of worldbuilding differently—in video games and beyond. Simultaneously, each of these video games models an approach to what Ruberg terms ""queer worldbuilding."" Queer worldbuilding radically remakes the world by destabilizing the fundamental logics of our own universe: who we are, what we can do, how our bodies move, and how we exist within time and space.