
Gambling, Losses and Self-Esteem
An Interactionist Approach to the Betting Shop
Sorozatcím: Routledge Advances in Research Methods;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 40.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 075 Ft off)
- Discounted price 18 670 Ft (17 781 Ft + 5% áfa)
20 745 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2021. június 30.
- ISBN 9781032085272
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem156 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 235 g
- Nyelv angol 225
Kategóriák
Rövid leírás:
This book provides new insights into contemporary betting shops. Adopting an interactionist approach, it examines the process of ?blame-shifting? as collective attempt to repair self-esteem in the wake of financial losses and considers the role of announcements made in betting shops in creating an atmosphere of inclusion.
TöbbHosszú leírás:
This book provides new insights into contemporary betting shops, with a particular focus on the manner in which losing bets are dealt with by customers. Drawing on research undertaken in Ireland, it demonstrates that customers tend to shift responsibility for monetary losses onto factors external to themselves as part of a collective process engaged in to restore self-esteem, and considers the role played by announcements made in betting shops in creating an atmosphere of inclusion - and the implications of this for ?problem gambling?. Through an analysis of newspaper representations of the first legally operating betting shops in Ireland, which opened in the 1920s, the author places the contemporary betting shop in historical context and examines trends in gambling across the British Isles with reference to social class and the security or precarity of work. An interactionist study not only of gambling but also of responsibility and the connection between the micro-world and social structures, this volume will appeal to sociologists with interests in symbolic interactionism and strategies of blame.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Introduction 2. Research Approach 3. Responsibility-Shifting ? part I & part II 4. Betting and Belonging 5. The Early Days of the Irish Betting Shop ? 1926-1930 6. Gambling and Work in the 21st Century 7. Concluding Remarks
Több
Gambling, Losses and Self-Esteem: An Interactionist Approach to the Betting Shop
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 745 Ft