• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Fragmentary Modernism: The Classical Fragment in Literary and Visual Cultures, c.1896 - c.1936

    Fragmentary Modernism by Goldschmidt, Nora;

    The Classical Fragment in Literary and Visual Cultures, c.1896 - c.1936

    Sorozatcím: Classical Presences;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 76.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        38 463 Ft (36 632 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 846 Ft off)
      • Discounted price 34 617 Ft (32 969 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP Oxford
    • Megjelenés dátuma 2023. december 8.

    • ISBN 9780192863409
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem240 oldal
    • Méret 240x160x18 mm
    • Súly 564 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk multiple black and white/colour images
    • 568

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Fragmentary Modernism has been called the 'apotheosis of the fragment' in the art and writing of modernism. Modernism and classical scholarship are often seen to be entirely separate spheres of activity, but a complex network of interaction bound the two together, shaping how we still consume and interpret the fragments of antiquity today.

    Több

    Hosszú leírás:

    Fragmentary Modernism begins from a simple observation: what has been called the 'apotheosis of the fragment' in the art and writing of modernism emerged hand in hand with a series of paradigm-shifting developments in classical scholarship, which brought an unprecedented number of fragmentary texts and objects from classical antiquity to light in modernity. Focusing primarily on the writers who came to define the Anglophone modernist canon -- Ezra Pound, T.S. Eliot, Hilda Doolittle (H.D.), and Richard Aldington, and the artists like Jacob Epstein and Henri Gaudier-Brzeska with whom they were associated -- the book plots the multiple networks of interaction between modernist practices of the fragment and the disciplines of classical scholarship. Some of the most radical writers and artists of the period can be shown to have engaged intensively with the fragments of Greek and Roman antiquity and their mediations by classical scholars. But the direction of influence also worked the other way: the modernist aesthetic of gaps, absence, and fracture came to shape how classical scholars and museum curators themselves interpreted and presented the fragments of the past to audiences in the present. From papyrology to philology, from epigraphy to archaeology, the 'classical fragment', as we still often see it today, emerged as the joint cultural production of classical scholarship and the literary and visual cultures of modernism.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction
    Papyrus
    Editions
    Inscriptional Modernism
    Modernism and the museum: Making, Consuming, and Displaying Sculptural Fragments in the British Museum
    Archaeologisms
    Postscript: After Modernism

    Több