• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • 0
    Food and Agricultural Tourism: Theory and Best Practice

    Food and Agricultural Tourism by Slocum, Susan; Curtis, Kynda;

    Theory and Best Practice

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 46.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        23 781 Ft (22 649 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 756 Ft off)
      • Discounted price 19 025 Ft (18 119 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2017. október 26.

    • ISBN 9781138931107
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem262 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 514 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 88 Illustrations, black & white; 65 Halftones, black & white; 23 Line drawings, black & white; 17 Tables, black & white
    • 40

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book fills a gap in the growing academic discipline of food and agricultural tourism, offering the first multidisciplinary approach to food tourism and the role it plays in economic development, destination marketing, and gastronomic exploration. It provides a comprehensive introduction to the discipline by considering food tourism in connection with both cultural values and important issues in agriculture, food consumption and safety, and rural heritage and sustainability. Complemented by a wide range of international case studies, key definitions and study questions, this is an essential reading for students of tourism, geography and economic development studies.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book fills a gap in the growing academic discipline of food and agricultural tourism, offering the first multidisciplinary approach to food tourism and the role it plays in economic development, destination marketing, and gastronomic exploration. It provides a comprehensive introduction to the discipline by considering food tourism in connection with both cultural values and important issues in agriculture, food consumption and safety, and rural heritage and sustainability.


    The book is divided into four Parts. Part I defines the elements of food tourism and explains its relationship with sustainability. Part II provides an overview of rural development and demonstrates the impact of industrialization and globalization on eating habits. Part III focuses on food tourism studies and market segmentation techniques to help students understand customer needs regarding food tourism products. Finally, Part IV looks at the financial, policy, and legal requirements relating to food tourism development, providing hands-on tools for students entering food tourism businesses or industries.


    Complemented by a wide range of international case studies, key definitions, and study questions, Food and Agricultural Tourism is essential reading for students of tourism, geography, and economic development studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    PART I


    Food tourism and sustainable rural development


    1 Tourism, agriculture, and rural economic development


    2 Food tourism and sustainable communities


    3 Food tourism offerings


    PART II


    Evolution of agriculture and importance of food in contemporary culture


    4 Globalizing agriculture to feed the world


    5 Rural landscapes, heritage, and economic development


    6 Modern food movements


    PART III


    Food tourism markets and targeted destination design


    7 Characterizing the food tourist


    8 Identifying food tourism markets


    9 Developing a food tourism destination


    ?


    PART IV


    Food tourism policy and practice


    10 Food tourism policy and governance


    11 Safety in food tourism operations


    12 Devising the food tourism product

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Food and Agricultural Tourism: Theory and Best Practice

    Food and Agricultural Tourism: Theory and Best Practice

    Slocum, Susan; Curtis, Kynda;

    23 781 Ft

    next