
Finding the Concept, Not Just the Word
A Librarian's Guide to Ontologies and Semantics
Sorozatcím: Chandos Information Professional Series;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 52.95
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 246 Ft off)
- Discounted price 20 214 Ft (19 252 Ft + 5% áfa)
22 461 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Chandos Publishing
- Megjelenés dátuma 2008. augusztus 30.
- ISBN 9781843343189
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem224 oldal
- Méret 233x155 mm
- Súly 400 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Aimed at students and professionals within Library and Information Services (LIS), this book is about the power and potential of ontologies to enhance the electronic search process. The book will compare search strategies and results in the current search environment and demonstrate how these could be transformed using ontologies and concept searching. Simple descriptions, visual representations, and examples of ontologies will bring a full understanding of how these concept maps are constructed to enhance retrieval through natural language queries. Readers will gain a sense of how ontologies are currently being used and how they could be applied in the future, encouraging them to think about how their own work and their users' search experiences could be enhanced by the creation of a customized ontology.
TöbbTartalomjegyzék:
Part 1 Understanding ontologies: Organizing knowledge; Ontologies in semantic search; Creating an ontology; Building an ontology from existing components. Part 2 Semantic technologies: Natural language processing; Using metadata to add semantic information; Other semantic capabilities. Part 3 Case studies: Theory and practice: Biogen Idec: Using semantics in drug discovery research; The Center on Media and Child Health: Using an ontology to explore the effects of media; Partners Health Care System: semantic technologies to improve clinical decision support; MINDSWAP: Using ontologies to aid terrorism intelligence gathering. Part 4 Advanced topics: Languages for expressing ontologies; Tools for building ontologies. Part 5 Transitions to the future: Challenges and opportunities: using semantics today.
Több