
Filming Shakespeare's Plays
The Adaptations of Laurence Olivier, Orson Welles, Peter Brook and Akira Kurosawa
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 251 Ft off)
- Kedvezményes ár 17 005 Ft (16 195 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
21 256 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma New ed
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1990. június 29.
- ISBN 9780521399135
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem236 oldal
- Méret 228x151x17 mm
- Súly 360 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Shakespeare's plays provide wonderfully challenging material for the film maker. While acknowledging that dramatic experiences for theatre and cinema audiences are significantly different, this book reveals some of the special qualities of cinema's dramatic language in the film adaptations of Shakespeare's plays by four directors - Laurence Olivier, Orson Welles, Peter Brook and Akira Kurosawa - each of whom has a distinctly different approach to a film representation. Davies begins his study with a comparison of theatrical and cinematic space showing that the dramatic resources of cinema are essentially spatial. The central chapters focus on Laurence Olivier's Henry V, Hamlet and Richard III; Orson Welles' Macbeth, Othello and Chimes at Midnight; Peter Brook's King Lear and Akira Kurosawa's Throne of Blood. Davies discusses the dramatic problems posed by the source plays for these films for the film maker and he examines how these films influenced later theatrical stagings. He concludes with an examination of the demands that distinguish the work of the Shakespearean stage actor from that of his counterpart in film.
'It would surely be unlikely for anyone to be well informed on both Shakespeare and the screen, yet here, and urgently welcome, is Anthony Davies ... Anyone who has attempted to analyse a film for writing purposes from memory or notes must pay tribute to the observation displayed in this book.' The Times Higher Education Supplement
Tartalomjegyzék:
List of illustrations; Preface; Acknowledgements; Introduction; 1. Theatrical and cinematic space; 2. Laurence Olivier's Henry V; 3. Laurence Olivier's Hamlet; 4. Laurence Olivier's Richard III; 5. Orson Welles's Macbeth; 6. Orson Welles's Othello; 7. Orson Welles's Chimes at Midnight; 8. Peter Brook's King Lear and Akira Kurosawa's Throne of Blood; 9. The film actor; Conclusion; Notes; Select filmography; Bibliography; Index.
Több