• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Fiction and the American Literary Marketplace: The Role of Newspaper Syndicates in America, 1860-1900

    Fiction and the American Literary Marketplace by Johanningsmeier, Charles;

    The Role of Newspaper Syndicates in America, 1860-1900

    Sorozatcím: Cambridge Studies in Publishing and Printing History;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 41.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 750 Ft (19 762 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 150 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 600 Ft (15 810 Ft + 5% áfa)

    20 750 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma New ed
    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2002. július 4.

    • ISBN 9780521520188
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem300 oldal
    • Méret 229x152x17 mm
    • Súly 440 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 8 b/w illus.
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    The first full-length study of the role of syndicates in the publishing history of nineteenth-century America.

    Több

    Hosszú leírás:

    Conventional literary history has virtually ignored the role of newspaper syndicates in publishing some of the most famous nineteenth-century writers. Stephen Crane, Henry James, Rudyard Kipling, Robert Louis Stevenson and Mark Twain were among those who offered their early fiction to 'Syndicates', firms which subsequently sold the work to newspapers across America for simultaneous, first-time publication. This newly decentralised process profoundly affected not only the economics of publishing, but also the relationship between authors, texts and readers. In the first full-length study of this publishing phenomenon, Charles Johanningsmeier evaluates the unique site of interaction syndicates held between readers and texts.

    ' ... a seminal study for newspaper, publishing and literary history.' Bibliographical Society of Australia and New Zealand Bulletin

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements; Introduction; Newspaper syndicates of the late nineteenth century: overlooked forces in the American literary marketplace; 1. Preparing the way for the syndicates: a revolution in American fiction production, distribution, and readership, 1860-1900; 2. The pioneers: readyprint, plate service, and early galley-proof syndicates; 3. The heyday of American fiction syndication: Irvin Bacheller, S. S. McClure and other independent syndicators; 4. What literary syndicates represented to authors: saviours, doctors, or something in between?; 5. What price must authors pay? The negotiations between galley-proof syndicates and authors; 6. Pleasing the customers: the balance of power between syndicates and newspaper editors; 7. Readers' experiences with syndicated fiction; 8. The decline of the literary syndicates; Notes; Bibliography.

    Több