
Engines of Growth
The State and Transnational Auto Companies in Brazil
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 104.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 527 Ft off)
- Kedvezményes ár 42 108 Ft (40 102 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
52 634 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1994. március 25.
- ISBN 9780521416405
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem284 oldal
- Méret 243x163x23 mm
- Súly 540 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
The author looks at the economic and political motivations behind Brazil's industrialization policy and their prohibition of car imports in the 1950s.
TöbbHosszú leírás:
In the 1950s, Brazil prohibited car imports and forced transnational auto companies either to abandon the market or manufacture vehicles within Brazil. Although current approaches to economic development would suggest that this type of industrialization policy would fail in the political-economic context of post-war Brazil, the plan was very successful. This book explains the economic and political motivations behind the plan and why Brazil relied on foreign firms to do the job. It documents the bargaining process between the Brazilian government and transnational firms, estimates the cost incurred by the government as a result of the plan, and provides new archival evidence that shows that firms would not have invested without government pressure. It argues that the current, polarized debate on the role of the state in economic development must become more nuanced, as the Brazilian auto case suggests that the effectiveness of state policy can vary greatly across sectors and over time.
"Helen Shapiro has written an excellent and important book on the Brazilian automobile industry....The importance of this book goes beyond the impressive documentation of Shapiro's research; it also addresses debates about the role of the market in development and the potential and pitfalls of state intervention in this process....Engines of Growth is a fascinating and compelling account of auto industrialization in Brazil, and it deserves a wide audience among those interested in the causes and effects of industrial policy in the developing world." Jeffrey Cason, Business History Review
Tartalomjegyzék:
Acknowledgments; 1. Approaches to state intervention; 2. Why auto?; 3. The determinants of firm entry; 4. Rent redistribution and linkage effects; 5. The automotive parts sector; 6. Conclusion; Appendices; Index.
Több