
Educational Research and Evidence-based Practice
Sorozatcím: Published in association with The Open University;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 48.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 959 Ft off)
- Kedvezményes ár 19 835 Ft (18 890 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
24 793 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó SAGE Publications Ltd
- Megjelenés dátuma 2007. június 18.
- ISBN 9781412945622
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem320 oldal
- Méret 242x170 mm
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Combining classic articles that have been key markers in recent debates with new and influential material, this book addresses the problems involved in educational research and the issues surrounding its contribution to policymaking and practice. The authors examine the diverse approaches within qualitative research and address some of the key areas which have attracted criticism. They consider what role research should play and examine the case for randomised controlled trials and for action research.
TöbbHosszú leírás:
Combining classic articles that have been key markers in recent debates with some new material, this book addresses the problems involved in educational research and the issues surrounding its contribution to policymaking and practice.
The authors examine the diverse approaches within qualitative research and address some of the key areas which have attracted criticism. They consider what role research should play and examine the case for randomised controlled trials and for action research.
The book is suitable for any undergraduate or postgraduate student concerned with educational research methodology, as well as those focusing on educational policy and practice, and students doing PhDs and EdDs.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
PART ONE: DEBATES ABOUT EVIDENCE-BASED PRACTICE
1. Teaching as a research-based profession: possibilities and prospects. David Hargreaves
2. Educational research and teaching: a response to David Hargreaves' TTA Lecture. Martyn Hammersley
3. In defence of research for evidence-based teaching: a rejoinder to Martyn Hammersley. David Hargreaves
4. A reply to Hargreaves. Martyn Hammersley
5. Making evidence-based practice educational. John Elliott
6. Making Evidence-based practice educational: a rejoinder to John Elliott. Ann Oakley
7. Evidence-informed policy and practice: challenges for social science. Ann Oakley
8. Intellectuals or technicians? The urgent role of theory in educational studies. Stephen J Ball
9. Beyond reflection: contingency, idiosyncrasy and reflexivity in initial teacher education. Alex Moore
PART TWO: THE NATURE OF EDUCATIONAL RESEARCH
10. On the kinds of research in educational settings. Michael Bassey
11. The paradigm wars and their aftermath: a "historical" sketch of research on teaching since 1989. Nathaniel Gage
12. Action research. Stephen Kemmis
13. Increasing the generalisability of qualitative research. Janet W Schofield
14. Critical incidents and learning about risks: the case of young people and their health. Martyn Denscombe
15. Interrogating the discourse of home-school relations: the case of parents' evenings. Maggie MacLure with Barbara Walker
16. Labouring to learn?: industrial training for slow learners. Paul Atkinson, David Shone and Teresa Rees
17. An appraisal of Labouring to learn. Martyn Hammersley
18. The obviousness of social and educational research results. Nathaniel Gage