
Dialogical Imaginations ? Aisthesis as Social Perception and New Ideas of Humanism
Aisthesis as Social Perception and New Ideas of Humanism
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 49.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 480 Ft off)
- Discounted price 22 319 Ft (21 256 Ft + 5% áfa)
24 798 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Chicago Press
- Megjelenés dátuma 2025. április 29.
- ISBN 9783037349397
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem656 oldal
- Méret 250x150x15 mm
- Súly 666 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 30 farb. Abb., 85 sw. Abb. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Whereas language is situated in the communicative zones between subjects, the imagination, according to a widespread prejudice concerning its freedom, is often treated as obscurely originating from the inner self. Instead of focusing on individual or "private" imaginations by means of introspection, the contributors to the volume inquire into the dialogical formations the imagination shares with language, and into social ways of world making. "Aisthesis" means perception, but, in this volume, as the cover illustration the artist Giulio Paolini made for us demonstrates, it is treated as inscribed into dialogue. Furthermore, the range of its meaning is extended to include societies' capacities to perceive their own conditions and dispositions - those concerning their inner structures and their external, cultural, and natural contexts. The essays present a wide variety of cultural manifestations of social perception - from the documentary to the fictional. Philosophers and sociologists, literary and art historians, media and film analysts deal with figurations, topoi and stereotypes as created in various communal spheres and as resulting from media and epistemological practices.
Many of the debates turn around dialogical humanism, but this is certainly not aimed at returning to normative models more regulating than describing the human. Our period has been marked by debates around the post-human, biopolitics, and an increasing awareness of crisis and of global interdependence. Previously, the concept of humanism had been criticized, for good reasons, by Foucault and by philosophers such as Judith Butler. If the editors propose to discuss humanism again, a reevaluation of the dialogical character of humanism - and a reconstruction of its history as marked by dialogical strategies - is the starting point. In dialogical humanism, man, instead of being defined by a system of norms, is and remains an argument - even if, in the final instance, inscrutable, inexhaustible.
Több