
Cultural Proximity and Organization
Managing Diversity and Innovation
Sorozatcím: Routledge Focus on Business and Management;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 51.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 262 Ft off)
- Discounted price 21 050 Ft (20 047 Ft + 5% áfa)
26 312 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2020. szeptember 28.
- ISBN 9780367513160
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem128 oldal
- Méret 216x138 mm
- Súly 267 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 3 Illustrations, black & white; 3 Line drawings, black & white; 7 Tables, black & white 141
Kategóriák
Rövid leírás:
This book explores the organizational implications of the concept of cultural proximity, delving into the managerial challenges posed by diversities and similarities in culture within a business environment using different levels of analysis.
TöbbHosszú leírás:
Cultural proximity consists in shared language, codes ,and norms of communication and exchange between actors. It is generally considered important for organizations, enhancing communication and facilitation interaction between actors. In such situation, diversity is often seen as a source of richness and originality. However, high levels of proximity might create some risk, leading to lock-in and inertia, with a negative impact on the innovativeness of the organization.
While the role of cultural proximity is subject to much debate within organizations studies, a comprehensive understanding of cultural proximity remains elusive. This book explores the organizational implications of the concept of cultural proximity, delving into the managerial challenges posed by diversities and similarities in culture within a business environment using different levels of analysis. The key messages of the present book, grounded on original empirical evidence, can be summarized as follows: cultural proximity is a key factor for managing innovation in present times; innovation requires a deliberate orchestration of the dichotomy between cultural proximity/cultural diversity; there are specific circumstances where proximity can be beneficial for managers and entrepreneurs.
The book will be of value to researchers, academics, managers, and students in the fields of management science, human resource management, innovation studies, and organizational studies.
TöbbTartalomjegyzék:
Part 1: Theoretical approaches to cultural proximity. 1. Social capital theory and its application in innovation studies: a theoretical primer. 2. Cultural dimensions, social axioms, and cognitive proximity. 3. Entrepreneurship and cultural proximity. Part 2: Applications. 4. Proximity outside organizations: a study on inter-organization networks. 5. Cultural Proximity within organizations: evidences from teams. 6. The evolution of proximity: the impact of the digital revolution.
Több
Cultural Proximity and Organization: Managing Diversity and Innovation
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
26 312 Ft