• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Corporate Power, American Democracy, and the Automobile Industry

    Corporate Power, American Democracy, and the Automobile Industry by Luger, Stan;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 100.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        50 610 Ft (48 200 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 5 061 Ft off)
      • Kedvezményes ár 45 549 Ft (43 380 Ft + 5% áfa)

    50 610 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 1999. december 28.

    • ISBN 9780521631730
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem218 oldal
    • Méret 238x161x20 mm
    • Súly 440 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 1 b/w illus. 2 tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A critical history of government policy toward the US automobile industry, assessing the impact of the large corporation on American democracy.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book offers a critical history of government policy toward the US automobile industry in order to assess the impact of the large corporation on American democracy. It offers the first book-length treatment of the power of the nation's largest industry. Drawing together the main policy issues affecting the automobile industry over the past forty years - occupant safety, emissions, fuel economy and trade - the work examines how the industry established its hegemony over the public perception of vehicle safety to inhibit federal regulation and the battle for federal regulation which succeeded in toppling this hegemony in 1966; the subsequent efforts to include pollution emissions and fuel economy under federal mandates in the 1970s; the industry's resurgence of influence in the 1980s; and the mixed pattern of influence in the 1990s. The analysis seeks to uncover factors that enhance corporate political influence, and those that constrain corporate power, allowing for public interest forces to be successful.

    "A calm, analytic, probing, documented and riveting critique of Washington's kowtowing to Detroit, and the efforts of consumer and environmental groups, on behalf of motorists, safety and clean air, to stop the melding of this corporate state." Ralph Nader, Washington D.C.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments; Introduction; 1. Studying power in America; 2. The structure of the auto industry; 3. Corporate political hegemony and its decline: 1916-66; 4. The politics of compromise: 1967-78; 5. The resurgence of corporate power: 1979-81; 6. The triumph of corporate power: regulatory policy, 1981-8; 7. The triumph of corporate power: trade policy, 1981-5; 8. Interregnum: 1989-96; Conclusion: corporate power and American democracy; Index.

    Több