Claes Oldenburg's Theater of Vision

Poetry, Sculpture, Film, and Performance Art
 
Kiadás sorszáma: 1
Kiadó: Routledge
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 135.00
Becsült forint ár:
65 205 Ft (62 100 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

52 164 (49 680 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 20% (kb. 13 041 Ft)
A kedvezmény érvényes eddig: 2024. június 30.
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Nem tudnak pontosabbat?
 
  példányt

 
Rövid leírás:

In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg?s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.

Hosszú leírás:

In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg?s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.


This research-intensive book argues that Oldenburg?s art relies on machine vision and other metaphors to visualize the structure and image content of human thought as an artistic problem. Anchored in new oral history interviews and extensive archival material, it brings together understudied visual and concrete poetry, experimental films, fifteen group performances (commonly referred to as happenings), and a close analysis of his well-known installations of The Street (1960) and The Store (1961?62), effectively setting in place a reexamination of Oldenburg?s pop art from the street, store, home, and cinema years.


The book will be of interest to scholars working in art history, film studies, performance studies, literature, intermedia studies, and media theory.

Tartalomjegyzék:

Introduction: Intermedial and Metaphorical Being  1. Rips out of Reality, or the Camera Eye in The Street  2. Annihilate?Illuminate: Photography, Polysemy, and Performance  3. The Mind as Storehouse  4. A Cinema without Film  Epilogue: Art as Gesture