ISBN13: | 9781032449883 |
ISBN10: | 1032449888 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 256 oldal |
Méret: | 246x174 mm |
Súly: | 675 g |
Nyelv: | angol |
Illusztrációk: | 55 Illustrations, black & white; 20 Illustrations, color; 55 Halftones, black & white; 20 Halftones, color |
644 |
A művészetről általában
Színházművészet
Szobrászat és keramika
Irodalomtudomány általában, referensz művek
Művészettörténet általában
XX. sz. második fele és XXI. sz.
További képzőművészeti ágak
Antológiák
Média és kommunikációtudomány általában
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Színházművészet (karitatív célú kampány)
Szobrászat és keramika (karitatív célú kampány)
Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)
Művészettörténet általában (karitatív célú kampány)
XX. sz. második fele és XXI. sz. (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Antológiák (karitatív célú kampány)
Média és kommunikációtudomány általában (karitatív célú kampány)
Claes Oldenburg's Theater of Vision
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg?s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.
In four chronologically organized chapters, this study traces the conceptual dependence and deep connectivity among Claes Oldenburg?s poetry, sculpture, films, and performance art between 1956 and 1965.
This research-intensive book argues that Oldenburg?s art relies on machine vision and other metaphors to visualize the structure and image content of human thought as an artistic problem. Anchored in new oral history interviews and extensive archival material, it brings together understudied visual and concrete poetry, experimental films, fifteen group performances (commonly referred to as happenings), and a close analysis of his well-known installations of The Street (1960) and The Store (1961?62), effectively setting in place a reexamination of Oldenburg?s pop art from the street, store, home, and cinema years.
The book will be of interest to scholars working in art history, film studies, performance studies, literature, intermedia studies, and media theory.
Introduction: Intermedial and Metaphorical Being 1. Rips out of Reality, or the Camera Eye in The Street 2. Annihilate?Illuminate: Photography, Polysemy, and Performance 3. The Mind as Storehouse 4. A Cinema without Film Epilogue: Art as Gesture