• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Challenging Knowledge: How We (Sometimes) Don't Know What We Think We Know

    Challenging Knowledge by Azzouni, Jody;

    How We (Sometimes) Don't Know What We Think We Know

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 64.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        32 390 Ft (30 848 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 239 Ft off)
      • Discounted price 29 151 Ft (27 763 Ft + 5% áfa)

    32 390 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó OUP USA
    • Megjelenés dátuma 2025. július 18.

    • ISBN 9780197789629
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem320 oldal
    • Méret 241x157x27 mm
    • Súly 612 g
    • Nyelv angol
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Challenging Knowledge studies the various ways the cognitively healthy can protect themselves from prematurely denying what they take themselves to know.

    Több

    Hosszú leírás:

    Starting-point epistemology (SPE) is a new position in epistemology that, coupled with agent-centered rationality-the idea that a rational agent is one who cleaves to their own picture of rationality-is the key to resolving philosophical scepticism. SPE acknowledges that metacogntively-sophisticated agents know that they know things, and know some things about the methods by which this happens. Agent-centered rationality implies that a metacognitively-sophisticated agent should only desert a knowledge claim because of a challenge they recognize to be fatal to that claim. Scepticism is metacognitive pathology. Except in those rare cases when an individual is cognitively damaged, sceptical arguments should fail.

    In Challenging Knowledge Jody Azzouni studies the various ways the cognitively healthy can protect themselves from prematurely denying what they take themselves to know. A sceptical position results from an agent's failure to correctly monitor their own processes of knowledge gathering. These scenarios are characterized as cases that are "logically compatible" with the evidence had by that agent, but logical possibility is not coextensive with epistemic possibility. The former allows cases that no agent should regard as challenging their knowledge claims, and excludes cases that every agent should be concerned with. Giving in to logically-possible scenarios illustrates an agent's failure to stand their ground when inappropriately challenged; e.g., yielding their knowledge claims in cases where they know the scenarios being presented are too remote to take seriously. Azzouni shows how the arguments for Cartesian and Pyrrhonian scepticism turn on failures to appropriately evaluate one's knowledge-gathering methods.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    INTRODUCTION
    Part 1. Groundwork for SPE
    "Knowing" and Knowing
    G. E. Moore and the Relativized Burden of Proof
    Logical Possibility
    Part 2. Our Knowledge Practices
    Our Knowledge-Gathering Methods as the Source of Errors
    Justification and Our Knowledge-Gathering Methods
    Part 3. Scepticism
    Dreams, Demons, and the Like
    Real Possibilities of Really Bad Mental States
    Epistemic-Peer Disagreement and Pyrrhonic Scepticism
    Conclusion
    Knowing-How and Knowing-That

    Több