
Cambridge Handbook of Qualitative Digital Research
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 024 Ft off)
- Discounted price 18 215 Ft (17 348 Ft + 5% áfa)
20 238 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2024. augusztus 22.
- ISBN 9781009102780
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem321 oldal
- Méret 244x170x17 mm
- Súly 557 g
- Nyelv angol 648
Kategóriák
Rövid leírás:
This handbook highlights limitations of quantitative data analytics, promoting qualitative approaches (in tandem or separately) in analysing and understanding data.
TöbbHosszú leírás:
Big data and algorithmic decision-making have been touted as game-changing developments in management research, but they have their limitations. Qualitative approaches should not be cast aside in the age of digitalisation, since they facilitate understanding of quantitative data and the questioning of assumptions and conclusions that may otherwise lead to faulty implications being drawn, and - crucially - inaccurate strategies, decisions and&&&160;actions. This handbook comprises three parts: Part I highlights many of the issues associated with 'unthinking digitalisation', particularly concerning the overreliance on algorithmic decision-making and the consequent need for qualitative research. Part II provides examples of the various qualitative methods that can be usefully employed in researching various digital phenomena and issues. Part III introduces a range of emergent issues concerning practice, knowing, datafication, technology design and implementation, data reliance and algorithms, digitalisation.
TöbbTartalomjegyzék:
Part I. Philosophical, Epistemological and Theoretical Considerations: 1. Introduction: the need for qualitative research in the age of digitalisation Robert D. Galliers and Boyka Simeonova; 2. Philosophical perspective on qualitative research in the age of digitalization Allen S. Lee and Suprateek Sarker; 3. Data as a contingent performance and the limitations of big data Matthew Jones; 4. Big data: little understanding Rudolf A. Hirschheim and David Whitchurch; 5. Power, knowledge and digitalisation: a qualitative research agenda Boyka Simeonova and Robert D. Galliers; 6. Information technology and power Boyka Simeonova and M. N. Ravishankar; Part II. Methodological Considerations: 7. Human values in a digital-first world: the implications for qualitative research Hameed Chughtai and Michael Myers; 8. One picture to study one thousand words: visualization for qualitative research in the age of digitalization Hani Safadi, Marie-Claude Boudreau and&&&160;Samer&&&160;Faraj; 9. Demystifying the digital: a case for hybrid ethnography in IS Nicola Ens, Mari-Klara Stein and Tina Blegind Jensen; 10. Case study research revisited Boyka Simeonova and Guy Fitzgerald; 11. Social media qualitative research vignettes Alex Wilson, Josh Morton and Boyka Simeonova; 12. Co-inquiring in a digital age: enhancing the practice of strategy work in government organisations through action research Joe McDonagh, David Coghlan and Paul Coughlan; Part III. Illustrative Examples and Emergent Issues: 13. Observing artifacts: how drawing distinctions creates agency and identity Sven-Volker Rehm, Lakshmi Goel, and Iris Junglas; 14. Algorithms as co-researchers: exploring meaning and bias in qualitative research Wendy Arianne G&&&252;nther, Mark Thompson, Mayur P. Joshi, and Stavros Polykarpou; 15. Sensemaking about HRV data of high performing individuals: crafting a mixed methods Study Stefan Klein, Stefan Schellhammer and Nathalie Mitev; 16. The rich facets of digital trace data Jonas Valbj&&&248;rn Andersen and Philipp Hukal; 17. Balancing the momentum of datafication with qualitative researchers as design thinkers Gongtai Wang, Andrew Burton-Jones and Saeed Akhlaghpour; 18. What data sharing in government tells us about the digitalisation of government services: lessons from the UK digital economy act Edgar Whitley.
Több