Byzantine Media Subjects
 
A termék adatai:

ISBN13:9781501775024
ISBN10:1501775022
Kötéstípus:Keménykötés
Terjedelem:320 oldal
Méret:254x178x23 mm
Súly:907 g
Nyelv:angol
Illusztrációk: 38 Halftones, color; 41 Halftones, black & white
700
Témakör:

Byzantine Media Subjects

 
Kiadó: Cornell University Press
Megjelenés dátuma:
 
Normál ár:

Kiadói listaár:
GBP 116.00
Becsült forint ár:
56 028 Ft (53 360 Ft + 5% áfa)
Miért becsült?
 
Az Ön ára:

50 425 (48 024 Ft + 5% áfa )
Kedvezmény(ek): 10% (kb. 5 603 Ft)
A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
Kattintson ide a feliratkozáshoz
 
Beszerezhetőség:

Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
 
  példányt

 
Hosszú leírás:

Byzantine Media Subjects invites readers into a world replete with images?icons, frescoes, and mosaics filling places of worship, politics, and community. Glenn Peers asks readers to think themselves into a world where representation reigned and humans followed, and indeed were formed. Interrogating the fundamental role of representation in the making of the Byzantine human, Peers argues that Byzantine culture was (already) posthuman.


The Byzantine experience reveals the extent to which media like icons, manuscripts, music, animals, and mirrors fundamentally determine humans. In the Byzantine world, representation as such was deeply persuasive, even coercive; it had the power to affect human relationships, produce conflict, and form self-perception. Media studies has made its subject the modern world, but this book argues for media having made historical subjects. Here, it is shown that media long ago also made Byzantine humans, defining them, molding them, mediating their relationship to time, to nature, to God, and to themselves.