
Bronze Mirrors in Ancient China
Artistry and Technique
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 56.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 834 Ft off)
- Discounted price 25 507 Ft (24 293 Ft + 5% áfa)
28 341 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó University of Washington Press
- Megjelenés dátuma 2025. április 22.
- ISBN 9780295752907
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 254x178 mm
- Súly 1021 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 Maps; 77 Illustrations, color 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
Examines mass production in antiquity
Highly decorated mirrors are widely sought by museums with collections of Chinese art and are the most actively exchanged items in the art market of ancient Chinese bronzes. Featuring intricate designs that draw from those observable on woven bamboo, textiles, jade, and lacquered and painted objects of their time, these mirrors display intricate artistry. Motifs such as dragons, birds, and monsters interplay with layered decorative patterns. Most of what we know of these mirrors comes from their discovery in recent decades in tombs dating to early China. Despite their importance, this is the first book-length, scholarly study of Chinese bronze mirrors. Through research based on close examination and comparison of extant examples, Kin Sum Li offers a detailed analysis of how mirrors were designed and produced during the period from 500 to 200 BCE. He documents evidence of an emphasis on efficiency and division of labor in the production process that permitted artisans to apply expertise accumulated from long-term training and professional practice. Improvements in the production process eventually changed how mirror models and molds were prepared, as compared to earlier freehand carving. Collectively, mirror producers laid the foundations of a large commercial exchange network. Bronze Mirrors in Ancient China will be of interest to art historians, archaeologists, museum curators, art dealers, mirror collectors, and auction houses.