• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • British Fashion Design: Rag Trade or Image Industry?

    British Fashion Design by McRobbie, Angela;

    Rag Trade or Image Industry?

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        73 384 Ft (69 890 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 677 Ft off)
      • Kedvezményes ár 58 708 Ft (55 912 Ft + 5% áfa)

    73 384 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Stressing the social context of cultural production, McRobbie focuses on British fashion and its graduate designers as products of youth street culture.

    Több

    Hosszú leírás:

    British Fashion Design explores the tensions between fashion as art form, and the demands of a ruthlessly commercial industry. Based on interviews and research conducted over a number of years, Angela McRobbie charts the flow of art school fashion graduates into the industry; their attempts to reconcile training with practice, and their precarious position between the twin supports of the education system and the commercial sector. Stressing the social context of cultural production, McRobbie focuses on British fashion and its graduate designers as products of youth street culture, and analyses how designers from diverse backgrounds have created a labour market for themselves, remodelling `enterprise culture` to suit their own careers.

    British Fashion Design is a diligent and illumination sociological study of the careers of fashion designers. McRobbie has made out a strong case for attending more closely to cultural production - Jim McGuigan, New Times

    'McRobbie is to be congratulated on providing business historians with a perspective on the fashion industry her book is well written and the organisation of the material is faultless.' - Katrina Honeyman, Business History, 41(3)

    'A fascinating and skillfully narrated story of a creative workforce and its relation to contemporary British capitalism ... a wonderfully readable addition to any undergraduate course on contemporary industries, or on gender and employment.' - Nina Wakeford, Work, Employment and Society, June 2000

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements, 1 Fashion design and cultural production, 2 Great debates in art and design education, 3 The fashion girls and the painting boys, 4 Fashion education, trade and industry, 5 What kind of industry? From getting started to going bust, 6 A mixed economy of fashion design, 7 The art and craft of fashion design, 8 Manufacture, money and markets in fashion design, 9 A new kind of rag trade?, 10 Fashion and the image industries, 11 Livelihoods in fashion, Notes, References, Index

    Több