
Beyond Technology's Promise
An Examination of Children's Educational Computing at Home
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 104.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 10 527 Ft off)
- Kedvezményes ár 42 108 Ft (40 102 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
52 634 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1994. január 28.
- ISBN 9780521404471
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem262 oldal
- Méret 234x156x16 mm
- Súly 550 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book, first published in 1994, examines how children use home computers, and proposes steps to facilitate a better educational use of available technology.
TöbbHosszú leírás:
As personal computers have become more available, there has been a great deal of optimism for educational reform through wide computer use, both at school and in the home. Beyond Technology's Promise, first published in 1994, takes a hard look at the home computer scene. The research reported in the book focuses on whether families are using computers to help children learn academic skills and, if so, how well they are doing it. The three year, qualitative investigation provides contextual information crucial to our understanding of how computers are really being used. The authors draw the not so surprising conclusion that most children use computers to play games. They therefore propose directions that must be taken in order to facilitate the educational use of home computers or any other promising educational technology. In so doing, they examine such topics as parental leadership, the home-school computer connection, and the role of gender in home computing use.
"[Giacquinta's] writing is eloquent, rich in anecdotes, rhetorical and persuasive." David Hawkridge, Nature
Tartalomjegyzék:
List of tables and figures; Preface; 1. The promise; 2. Studying the promise; 3. The absence of children's academic computering at home; 4. The availability of educational software; 5. The importance of parental encouragement and assistance; 6. The role of gender in home computer use; 7. School use of computers; 8. Children's preference for games; 9. Refining a new technology as a social innovation; 10. Viewing technology change as a social process; 11. Re-examining the home-school computer connection; 12. Where do we go from here?; Appendices; References; Index.
Több