
Augustine and the Limits of Virtue
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 59.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 972 Ft off)
- Kedvezményes ár 23 888 Ft (22 750 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
29 859 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1992. június 18.
- ISBN 9780521405416
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem264 oldal
- Méret 224x145x25 mm
- Súly 465 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This sophisticated analysis of Augustine's thought on virtue and the will makes a notable contribution to Augustine studies.
TöbbHosszú leírás:
Augustine's moral psychology was one of the richest in late antiquity, and in this book James Wetzel evaluates its development, indicating that the insights offered by Augustine on free-will have been prevented from receiving full appreciation as the result of an anachronistic distinction between theology and philosophy. He shows that it has been commonplace to divide Augustine's thought into earlier and later phases, the former being more philosophically informed than the latter. Wetzel's contention is that this division is less pronounced than it has been made out to be. The author shows that, while Augustine clearly acknowledges his differences with philosophy, he never loses his fascination with the Stoic concepts of happiness and virtue, and of the possibility of their attainment by human beings. This fascination is seen by Wetzel to extend to Augustine's writings on grace, where freedom and happiness are viewed as a recovery of virtue. The notorious dismissal of pagan virtue in 'The City of God' is part of Augustine's family quarrel with philosophers, not a rejection of philosophy per se. Augustine the theologian is thus seen to be a Platonist philosopher with a keen sense of the psychology of moral struggle.
TöbbTartalomjegyzék:
Preface; Abbreviations; Introduction: Augustine and philosophy; 1. Time-bound; 2. The discipline of virtue; 3. Wisdom's grief; 4. Grace and conversion; 5. Virtue in retrospect; Conclusion: free-will; Latin sources; Translations; References; Index.
Több