
An Artist against the Third Reich
Ernst Barlach, 1933-1938
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 72.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 7 388 Ft off)
- Kedvezményes ár 29 552 Ft (28 145 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
36 940 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2003. március 24.
- ISBN 9780521821384
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem246 oldal
- Méret 237x158x21 mm
- Súly 464 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 38 b/w illus. 0
Kategóriák
Rövid leírás:
The conflict between National Socialism and the sculptor Ernst Barlach, and the ideological battle involved.
TöbbHosszú leírás:
The conflict between National Socialism and Ernst Barlach, one of the most important sculptors of the twentieth century, is an unusual episode in the history of Hitler's efforts to rid Germany of 'international modernism'. Barlach did not passively accept the confiscation and destruction of his sculptures. He protested the injustice, and continued his work. Hitler's rejection of modernism, often dismissed as absurd ranting, is instead interpreted as an internally consistent and politically effective critique of liberal Western culture. That some radical national socialists nevertheless advocated a 'Nordic modernism' and tried to win Barlach over indicates the cultural cross-currents running through the early years of the Third Reich. Peter Paret's closely focused study of an artist in a time of crisis seamlessly combines the history of modern Germany and the history of modern art.
'In this fine study of the artist in the Third Reich, Peter Paret reminds us that modern populist dictatorships like the Nazi regime do not want mere political passiveness and acquiescence, rather they crave participation and acclamation.' Christopher R. Browning, University of North Carolina, Chapel Hill
Tartalomjegyzék:
List of illustrations; Acknowledgements; Introduction; 1. Hitler; 2. Barlach; 3. Nordic modernism; 4. The hounding of Barlach; 5. German and un-German art; 6. After the fact; A note on the literature; Notes; Documents and works cited; Index.
Több