
Aftershocks of the New
Feminism and Film History
Sorozatcím: New Directions in International Studies;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 33.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 670 Ft off)
- Discounted price 15 031 Ft (14 315 Ft + 5% áfa)
16 701 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Rutgers University Press
- Megjelenés dátuma 2001. november 1.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9780813529967
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 229x152x15 mm
- Súly 369 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 26 b&w illustrations 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Hosszú leírás:
The beginning of this century has brought with it a host of assumptions about the newness of our technologies, globalized economies, and transnational media practices. Our own time is a period marked by experiences of fragmentation, sensation, and shock. The essays here are joined by a common concern to chart another side to modernity—precisely after the shock of the new—when the new ceases to be shocking, and when the extraordinary and the sensational become linked to the boring and the everyday. Patrice Petro explores how the mechanisms of modernism, German cinema, and feminist film theory have evolved, and she discusses the directions in which they are headed.
Petro’s essays—some published here for the first time—raise such questions as: What roles do television and other media play in film studies? What is the place of feminist film theory in our conceptions of film history? How is German film theory situated within international film theory?
Rather than continue to sensationalize sensation, Aftershocks of the New aims to lower the volume of debates over the place of cinema within the culture of modernity. And it accomplishes this by locating them within a more complex matrix of contending sensibilities, voices, and impulses.
Tartalomjegyzék:
The "place" of television in film studies
Feminism and film history
German film theory and Anglo-American film studies
After shock, between boredom and history
Historical ennui, feminist boredom
World weariness, Weimar women, and visual culture
Nazi cinema at the intersection of the classical and the popular
The Hottentot and the Blonde Venus
Film feminism and nostalgia for the seventies

Aftershocks of the New: Feminism and Film History
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 701 Ft