
Adventures in Childhood: Volume 60
Intellectual Property, Imagination and the Business of Play
Sorozatcím: Cambridge Intellectual Property and Information Law; 61;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 85.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 604 Ft off)
- Discounted price 34 415 Ft (32 776 Ft + 5% áfa)
43 018 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2022. július 14.
- ISBN 9781108485913
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem250 oldal
- Méret 235x156x22 mm
- Súly 640 g
- Nyelv angol 480
Kategóriák
Rövid leírás:
This book shows how intellectual property turned the family into a market while, simultaneously, the market became a family.
TöbbHosszú leírás:
Adventures in Childhood connects modern intellectual property law and practice with a history of consumption. Structured in a loosely chronological order, the book begins with the creation of a children's literature market, a Christmas market, and moves through character merchandising, syndicated newspaper strips, film, television, and cross-industry relations, finishing in the 1970s, by which time professional identities and legal practices had stabilized. By focusing on the rise of child-targeted commercial activities, the book is able to reflect on how and why intellectual property rights became a defining feature of 20th century culture. Chapters trace the commercial empires that grew around Alice in Wonderland, Peter Rabbit, Meccano, Felix the Cat, Mickey Mouse, Peter Pan, Eagle Magazine, Davy Crockett, Mr Men, Dr Who, The Magic Roundabout and The Wombles to show how modern intellectual property merchandising was plagued with legal and moral questions that exposed the tension between exploitation and innocence.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Commercialisation and the Innocent Child; 2. Books, Toy Books and the Artfulness of Consumption; 3. Instructions for a Successful Boy; 4. Animated Properties; 5. Licensing Gone Wrong; 6. The Rise of Merchandising Agencies; 7. Troubles at the British Broadcasting Corporation; 8. Conclusion: Unsuitable for Children.
Több
Adventures in Childhood: Volume 60: Intellectual Property, Imagination and the Business of Play
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
43 018 Ft