
Abstraction in Modernism and Modernity
Human and Inhuman
Sorozatcím: Edinburgh Critical Studies in Modernist Culture;
-
8% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 24.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 8% (cc. 1 012 Ft off)
- Discounted price 11 635 Ft (11 081 Ft + 5% áfa)
12 647 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Edinburgh University Press
- Megjelenés dátuma 2025. február 28.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9781474461665
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk 8 black and white illustrations 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Explores abstraction as a keyword in aesthetic modernism and in critical thinking since Marx
TöbbHosszú leírás:
Abstraction is one of the most important words in modernism and in the critical thought of modernity, yet its complex work is invariably hidden in plain sight. What do we want from abstraction? Does it refer to thought, or to art? Is it a term of reproach, or of affirmation? Beyond these distinctions, Jeff Wallace?s new intellectual history of abstraction in modernism and modernity proposes that abstraction is always uniquely concerned with the importance and revaluation of the inhuman in and for the human. Wallace?s case studies range across the writings of Raymond Williams and Paul Valéry, Marx and Marxist aesthetics, the discourse on abstract visual art in Cézanne, Kandinsky, Mondrian and Newman, the literary experimentalisms of Gertrude Stein, Wallace Stevens and Samuel Beckett, and the twenty-first-century legacies of modernist abstraction in two forms: the post-Deleuzian resurgence of interest in the philosophies of William James, Henri Bergson and A. N. Whitehead; and the act of looking at the abstract canvas in plays by Yasmina Reza, John Logan and Lee Hall. Contrary to habitual associations of abstraction?s difficulty with the exclusivity of high modernism, Wallace finds an inclusive and democratic impulse at the heart of the difficulty itself ? the promise of an abstraction for all.
TöbbTartalomjegyzék:
List of Figures
Abbreviations
Acknowledgements
IntroductionPart I
1. The missing keyword: Raymond Williams, Paul Valéry
2. The force of abstraction: Marx and Marxism
3. Abstract, “abstract”: modernist visual artPart II
4. ‘If it can be done why do it’: Gertrude Stein
5. ‘Resist the intelligence almost successfully’: Wallace Stevens
6. ’The Proustian equation is never simple’: Samuel BeckettPart III
7. Writing lived abstraction: James, Bergson, Whitehead and Deleuze
8. Staging modernist abstraction: Yasmina Reza, John Logan, Lee HallConclusion
Bibliography