
Visual Sociology
Practices and Politics in Contested Spaces
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 69.54
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 900 Ft off)
- Discounted price 23 599 Ft (22 475 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
29 498 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2020
- Kiadó Palgrave Pivot
- Megjelenés dátuma 2021. január 5.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783030545093
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem159 oldal
- Méret 210x148 mm
- Súly 454 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 2 Illustrations, black & white; 28 Illustrations, color 168
Kategóriák
Rövid leírás:
?This book offers a refreshing visual sociological take on a number of game-changing developments in society, relating to the pivotal and contested role of images and visual technologies. Its core part consists of case studies that traverse different but interconnected spaces of human activity. Drawing on concrete examples and events, this work helps to lower the threshold for those not yet acquainted with a more visual approach to studying culture and society.?
? Luc Pauwels, Professor of Visual Research Methods, University of Antwerp, Belgium
This book provides a user-friendly guide to the expanding scope of visual sociology, through a discussion of a broad range of visual material, and reflections on how such material can be studied sociologically. The chapters draw on specific case-study examples that examine the complexity of the hyper-visual social world we live in, exploring three domains of the ?relational image?: the urban, social media, and the aerial.
Zuev and Bratchford tackle issues such as visual politics and surveillance, practices of visual production and visibility, analysing the changing nature of the visual. They review a range of methods which can be used by researchers in the social sciences, utilising new media and their visual interfaces, while also assessing the changing nature of visuality.
This concise overview will be of use to students and researchers aiming to adopt visual methods and theories in their own subject areas such as sociology, visual culture and related courses in photography, new-media and visual studies.
?Dennis Zuev is Assistant Professor at City University of Macau, China, and Research Fellow at CIES-ISCTE, IUL, Portugal.
Hosszú leírás:
This book provides a user-friendly guide to the expanding scope of visual sociology, through a discussion of a broad range of visual material, and reflections on how such material can be studied sociologically. The chapters draw on specific case-study examples that examine the complexity of the hyper-visual social world we live in, exploring three domains of the ?relational image?: the urban, social media, and the aerial.
Zuev and Bratchford tackle issues such as visual politics and surveillance, practices of visual production and visibility, analysing the changing nature of the visual. They review a range of methods which can be used by researchers in the social sciences, utilising new media and their visual interfaces, while also assessing the changing nature of visuality.
This concise overview will be of use to students and researchers aiming to adopt visual methods and theories in their own subject areas such as sociology, visual culture and related courses in photography, new-media and visual studies.
Több
Tartalomjegyzék:
1. Introduction: Visual Sociology and the Relational Image.- 2.Methodologies of Visual Sociology.- 3. Untangling the City Visually.- 4. Social Media and the Visual.- 5. Seeing like a Drone.- 6. CODA: Towards a Visual Sociology 3.0.
Több