
Social Identity at Work
Developing Theory for Organizational Practice
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 55.99
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 667 Ft off)
- Discounted price 22 669 Ft (21 590 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
28 336 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Psychology Press
- Megjelenés dátuma 2014. november 10.
- ISBN 9781138012004
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem390 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 521 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 31 Illustrations, color 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Social identity research is very much on the ascendancy, particularly in the field of organizational psychology
TöbbHosszú leírás:
Social identity research is very much on the ascendancy, particularly in the field of organizational psychology. Reflecting this fact, this volume contains chapters from researchers at the cutting edge of these developments.
TöbbTartalomjegyzék:
Section 1: Introduction. N. Ellemers, S.A. Haslam, M. Platow, D. van Knippenberg, Social Identity at Work: Developments, Debates, Directions. Section 2: Motivation and Performance. D. van Knippenberg, N. Ellemers, Social Identity and Group Performance: Identification as the Key to Collective Effort. J. Wegge, S.A. Haslam, Social Identity, Self-categorization and Group Goal Setting: Engaging the Collective Self to Enhance Organizational Outcomes. D. van Knippenberg, S.A. Haslam, Harnessing the Diversity Dividend: Exploring the Subtle Interplay between Identity, Ideology and Reality. Section 3: Communication and Decision-making. T. Postmes, A Social Identity Approach to Communication in Organizations. M. Lea, R. Spears, P. Rogers, Social Processes in Electronic Team Work: The Central Issue of Identity. M. Turner, A. Pratkanis, T. Samuels, Identity Metamorphosis and Groupthink Prevention: Examining Intel's Departure from the DRAM Industry. Section 4: Leadership and Authority. M. Hogg, R. Martin, Social Identity Analysis of Leader-member Relations: Reconciling Self-categorization and Leader-member Exchange Theories of Leadership. H. Smith, Y. Huo, T. Tyler, Interpersonal Treatment, Social Identity and Organizational Behavior. K. Reynolds, M. Platow, Why Power in Organizations Really Should be Shared: Understanding Power through the Perils of Powerlessness. Section 5: Change and Change Management. N. Ellemers, Identity, Culture, and Change in Organizations: A Social Identity Analysis and Three Illustrative Cases. E. van Leeuwen, D. van Knippenberg, Organizational Identification Following a Merger: The Importance of Agreeing to Differ. D. Terry, A Social Identity Perspective on Organizational Mergers: The Role of Group Status, Permeability, and Similarity. R.A. Eggins, K.J. Reynolds, S.A. Haslam, Working with Identities: The ASPIRe Model of Organisational Planning, Negotiation and Development. Section 6: Perceiving and Responding to Inequity. M.J. Platow, M. Wenzel, M. Nolan, Setting Fairness within a Community: The Importance of Intragroup and Intergroup Dynamics on Creating and Responding to Fairness. M.T. Schmitt, N. Ellemers, N.R. Branscombe, Perceiving and Responding to Gender Discrimination at Work. S.A. Haslam, N. Branscombe, S. Bachmann, Why Consumers Rebel: Social Identity and the Aetiology of Adverse Reactions to Service Failure. References. Subject Index. Author Index.
Több