ISBN13: | 9781032288871 |
ISBN10: | 1032288876 |
Kötéstípus: | Keménykötés |
Terjedelem: | 214 oldal |
Méret: | 229x152 mm |
Súly: | 553 g |
Nyelv: | angol |
648 |
A művészetről általában
Színházművészet
Irodalomtudomány általában, referensz művek
Irodalomtörténet
Dráma
Európa történelme
További képzőművészeti ágak
Angol nyelvű dráma
Gender studies
Kulturális tanulmányok
A művészetről általában (karitatív célú kampány)
Színházművészet (karitatív célú kampány)
Irodalomtudomány általában, referensz művek (karitatív célú kampány)
Irodalomtörténet (karitatív célú kampány)
Dráma (karitatív célú kampány)
Európa történelme (karitatív célú kampány)
További képzőművészeti ágak (karitatív célú kampány)
Angol nyelvű dráma (karitatív célú kampány)
Gender studies (karitatív célú kampány)
Kulturális tanulmányok (karitatív célú kampány)
Marina Carr and Greek Tragedy
GBP 135.00
Kattintson ide a feliratkozáshoz
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Marina Carr and Greek Tragedy examines the feminist transposition of Greek tragedy in the theatre of the contemporary Irish dramatist Marina Carr.
Marina Carr and Greek Tragedy examines the feminist transposition of Greek tragedy in the theatre of the contemporary Irish dramatist Marina Carr. Through a comparison of the plays based on classical drama with their ancient models, it investigates Carr?s transformation not only of the narrative but also of the form of Greek tragedy. As a religious and political institution of the 5th-century Athenian democracy, tragedy endorsed the sexist oppression of women. Indeed, the construction of female characters in Greek tragedy was entirely disconnected from the experience of womanhood lived by real women in order to embody the patriarchal values of Athenian democracy. Whether praised for their passivity or demonized for showing unnatural agency and subjectivity, women in Greek tragedy were conceived to (re)assert the supremacy of men. Carr?s theatre stands in stark opposition to such a purpose. Focusing on women?s struggle to achieve agency and subjectivity in a male-dominated world, her plays show the diversity of experiencing womanhood and sexist oppression in the Republic of Ireland, and the Western societies more generally. Yet, Carr?s enduring conversation with the classics in her theatre demonstrates the feminist willingness to alter the founding myths of Western civilisation to advocate for gender equality.
Introduction: The Gender of Politics
Chapter One: From ?Woman? to Women on Stage
Chapter Two: Feminist Resistance to Patriarchal Myths
Chapter Three: Writing Like a Woman
Chapter Four: Feminist Tragedy
Conclusion: A Threshold Towards an Inclusive Tragedy