• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Human Service Organizations and the Question of Impact

    Human Service Organizations and the Question of Impact by Mosley, Jennifer E.; Smith, Steven Rathgeb;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 41.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        21 251 Ft (20 239 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 250 Ft off)
      • Discounted price 17 001 Ft (16 191 Ft + 5% áfa)

    21 251 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This volume offers empirically based insights and findings on the question of how human service organizations are reacting to the increasing need for greater impact, effectiveness and performance. It was originally published as a special issue of the Human Service Organizations journal.

    Több

    Hosszú leírás:

    This volume offers empirically based insights and findings on the question of how human service organizations are reacting to the increasing need for greater impact, effectiveness, and performance.



    As demand for increased impact outstrips our knowledge of how best to achieve these goals, the book?s contributors discuss the innovative strategies being used to ensure that multiplex goals are being met and the degree to which client and staff concerns are being sacrificed for the organizational bottom line. Taken together, these discussions demonstrate that specific management strategies and collaboration based on trust and consideration of mission may help improve the quality of some services; however, many of the pressures which organizations and managers experience are resulting in lower staff morale, compromised missions, and inefficiencies.



    This book will be of interest to those researching human service agencies, as well as those with a broader concern for how organizations react to doing more with less. This book was originally published as a special issue of the Human Service Organizations journal.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Human service agencies and the question of impact: Lessons for theory, policy, and practice  2. Remaking "Community" Mental Health: Contested Institutional Logics and Organizational Change  3. Marketization strategies and the influence of business on the management of child welfare agencies  4. Frontline managers? contribution to mission achievement: A study of how people management affects thoughtful care  5. Policy fields, data systems, and the performance of nonprofit human service organizations  6. What counts? Quantification, worker judgment, and divergence in child welfare decision making  7. Levels and consequences of embeddedness among private human service organizations: National survey evidence from child welfare

    Több