• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Exploring Spoken English Learner Language Using Corpora: Learner Talk

    Exploring Spoken English Learner Language Using Corpora by Friginal, Eric; Lee, Joseph J.; Polat, Brittany;

    Learner Talk

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 85.59
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        36 307 Ft (34 578 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 7 261 Ft off)
      • Discounted price 29 046 Ft (27 662 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma Softcover reprint of the original 1st ed. 2017
    • Kiadó Palgrave Macmillan
    • Megjelenés dátuma 2018. augusztus 4.
    • Kötetek száma 1 pieces, Previously published in hardcover

    • ISBN 9783319867298
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem300 oldal
    • Méret 210x148 mm
    • Súly 454 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 6 Illustrations, black & white; 1 Illustrations, color
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book presents a corpus-based study of spoken learner language produced by university-level ESL students in the classroom. Using contemporary theories as a guide and employing cutting-edge corpus analysis tools and methods, the authors analyse a variety of learner speech to offer many new insights into the nature and characteristics of the spoken language of college ESL learners. Focusing on types of speech that are rarely examined, this original work makes a significant contribution to the study and understanding of ESL spoken language at university level. It will appeal to students and scholars of applied linguistics, corpus linguistics, second language acquisition and discourse analysis.



    Több

    Hosszú leírás:

    This book presents a corpus-based study of spoken learner language produced by university-level ESL students in the classroom. Using contemporary theories as a guide and employing cutting-edge corpus analysis tools and methods, the authors analyse a variety of learner speech to offer many new insights into the nature and characteristics of the spoken language of college ESL learners. Focusing on types of speech that are rarely examined, this original work makes a significant contribution to the study and understanding of ESL spoken language at university level. It will appeal to students and scholars of applied linguistics, corpus linguistics, second language acquisition and discourse analysis.

    ?It contributes substantially to the domain of educational linguistics, presenting educators and practitioners with valuable insights into the linguistic features of spoken language that, in our view, can help enhance the effectiveness of their pedagogies. ? the book is highly recommended to all researchers and language teachers interested in spoken English learner language.? (Tan Jin and Zhan Shi, Applied Linguistics, Vol. 40 (6), December, 2019)

    Több

    Tartalomjegyzék:

    - I. Introduction.- Chapter 1. Exploring Spoken English Learner Language Using Corpora.- Chapter 2. Corpora of Spoken Academic Discourse and Learner Talk: A Survey.- II. Learner Talk in the Classroom.- Chapter 3. Learner (and Teacher) Talk in EAP Classroom Discourse.- Chapter 4. Hedging and Boosting in EAP Classroom Discourse.- Chapter 5. You, I and We: Personal Pronouns in EAP Classroom Discourse.- Chapter 6. This/that, Here/there: Spatial Deixis in EAP Classroom Discourse.- III. Learner Talk in Language Experience Interviews.- Chapter 7. Exploring Learner Talk in English Interviews.- Chapter 8. Thematic Cluster Analysis of the L2 Experience Interview Corpus.- Chapter 9. Psychosocial Dimensions of Learner Language.- Chapter 10. Profiles of Experience in Learner Talk.- IV. Learner Talk in Peer Response Activities.- Chapter 11. Understanding Learner Talk about Writing: Using the L2PR Corpus.- Chapter 12. Social Dynamics using Peer Response: Patterns of Interaction in the L2PR Corpus.- Chapter 13. Linguistic Features of Collaboration in Peer Response: Modal Verbs as Stance Markers.- V. Conclusion and Future Directions.- Chapter 14. Corpus-Based Studies of Learner Talk: Conclusion and Future Directions. 

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Exploring Spoken English Learner Language Using Corpora: Learner Talk

    Exploring Spoken English Learner Language Using Corpora: Learner Talk

    Friginal, Eric; Lee, Joseph J.; Polat, Brittany;

    36 307 Ft

    next