• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • America`s Corporate Art ? The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures: The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures

    America`s Corporate Art ? The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures by Christensen, Jerome;

    The Studio Authorship of Hollywood Motion Pictures

    Sorozatcím: Post*45; 21;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 132.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 805 Ft (63 624 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 681 Ft off)
      • Discounted price 60 125 Ft (57 262 Ft + 5% áfa)

    66 805 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó MK ? Stanford University Press
    • Megjelenés dátuma 2012. január 11.
    • Kötetek száma Print PDF

    • ISBN 9780804771672
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem400 oldal
    • Méret 254x178x15 mm
    • Súly 975 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 102 illustrations
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book argues that recognition of the corporate studio's role as author of Hollywood motion pictures enables original interpretations of Hollywood films and provides a deeper understanding of their cultural, political, and commercial objectives.

    Több

    Hosszú leírás:

    Contrary to theories of single person authorship, America's Corporate Art argues that the corporate studio is the author of Hollywood motion pictures, both during the classical era of the studio system and beyond, when studios became players in global dramas staged by massive entertainment conglomerates. Hollywood movies are examples of a commodity that, until the digital age, was rare: a self-advertising artifact that markets the studio's brand in the very act of consumption.


    The book covers the history of corporate authorship through the antithetical visions of two of the most dominant Hollywood studios, Warner Bros. and MGM. During the classical era, these studios promoted their brands as competing social visions in strategically significant pictures such as MGM's Singin' in the Rain and Warner's The Fountainhead. Christensen follows the studios' divergent fates as MGM declined into a valuable and portable logo, while Warner Bros. employed Batman, JFK, and You've Got Mail to seal deals that made it the biggest entertainment corporation in the world. The book concludes with an analysis of the Disney-Pixar merger and the first two Toy Story movies in light of the recent judicial extension of constitutional rights of the corporate person.



    "In theorizing and historicizing the richly suggestive concept of 'studio authorship,' Jerome Christensen offers a model of film history and film interpretation to supplement purely institutional histories that say little about particular works and to supplant the evidence-free auteurist assertions that continue to underpin a good deal of film scholarship . . . Christensen's work is an impressive effort to bridge the gap between economic and aesthetic film history."?Mark Gallagher, Journal of American Studies

    Több